رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی از افزایش ۵۰نفری آمار تأیید صلاحیت‌شدگان انتخابات مجلس یازدهم در استان خبر داد وگفت: در زمان حاضر آمار نامزد‌های تأیید صلاحیت شده به ۳۵۴نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،  راستگو رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی از افزایش ۵۰نفری آمار تأیید صلاحیت‌شدگان انتخابات مجلس یازدهم در استان خبر داد وگفت: در زمان حاضر آمار نامزد‌های تأیید صلاحیت شده به ۳۵۴نفر رسیده است.

 راستگو  افزود: آمار تأیید صلاحیت شدگان انتخابات مجلس یازدهم توسط هیأت مرکزی نظارت در آذربایجان شرقی ۳۰۴ نفر بود که پس از اعتراض نامزد‌ها و بررسی‌های شورای نگهبان این تعداد به ۳۵۴ نفر افزایش یافت.

او گفت: البته در این مرحله تنها کسانی که صلاحیت آن‌ها توسط هیأت مرکزی نظارت تأیید نشده بود، حق اعتراض داشتند و اعتراضات آن‌ها در شورای نگهبان بررسی شد، اما چنانچه کسی توسط هیأت اجرایی و هیأت نظارت استان تأیید صلاحیت نشده بود، می‌توانست به شورای نگهبان اعتراض کند.

او افزود: در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر قبلاً ۱۳۶ نفر تأیید صلاحیت شده بود که پس از بررسی‌های شورای نگهبان این تعداد به ۱۴۹ نفر افزایش یافت.

راستگو  گفت: در حوزه‌های انتخابیه مرند و جلفا تعداد تأیید صلاحیت شدگان از ۲۲ به ۲۴ نفر، حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر از ۲۰ به ۲۳ نفر و میانه از ۱۹ به ۲۲ نفر افزایش یافته است.

 راستگو گفت: در حوزه‌های انتخابیه اهر و هریس تعداد تأیید صلاحیت شدگان از ۱۴ به ۱۹ نفر، کلیبر، خداآفرین و هوراند از ۱۲ به ۱۴ نفر و هشترود و چاراویماق از ۱۸ به ۲۳ نفر افزایش یافته است.

راستگو افزود : تعداد نامزد‌های تأیید صلاحیت شده مجلس یازدهم در حوزه‌های انتخابیه ورزقان از ۷ به ۱۰ نفر، شبستر از ۱۴ به ۱۶ نفر و سراب از ۱۸ به ۲۱ نفر افزایش یافته است.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: در حوزه‌های انتخابیه بناب، تعداد تأیید صلاحیت شدگان از ۵ به ۶ نفر و بستان آباد از ۱۰ به ۱۱ نفر افزایش یافته است.

او گفت: صلاحیت سه نفر از نامزد‌های انتخابات مجلس یازدهم در آذربایجان شرقی نیز تا به امروز نه تأیید و نه رد شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.