سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری محفل انس با قرآن کریم در بین زندانیان در مهاباد

رئیس اداره زندان مهاباد گفت: به مناسبت گرامیداشت دهه فجر محفل معنوی انس با قرآن کریم ویژه مددجویان در زندان این شهرستان برگزار شد.

بخشی رئیس اداره زندان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: با تلاش و همت واحد فرهنگی و علاقه خاص مددجویان با کلام الهی و آثار مثبت آن بر زندگی فردی و اجتماعی هر روز و به صورت فعال محفل‌های انس با قرآن کریم در محل حسینیه این زندان با شرکت گسترده مددجویان برگزار می‌شود و شور حال وصف ناشدنی به فضای زندان می‌بخشد.

او در حاشیه برگزاری این مراسمات عرفانی، قرآن را کتابی انسان ساز دانست و افزود: قرآن مجید سنگ بنای تمدن اسلامی است و در فرهنگ بشری شخصیتی موثرتر و برجسته‌تر از حضرت محمد مصطفی (ص) و کتابی فرهنگ آفرین‌تر و زندگی سازتر از قرآن نداریم که باید در مقابل آن سر تعظیم فرود آوریم چرا که قرآن محکم، استوار، باشکوه، باهیبت و دارای رفعتی حقیقی و ابدی است و از این رو این کتاب مقدس در تمام زمان‌ها تأثیری نیرومند به جای می‌گذارد.

بخشی همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به اینکه انس با قرآن هدایت کننده جامعه است گفت: قرآن چراغ هدایت بشر است که بر قلب نازنین پیامبر اعظم (ص) نازل شد و نسخه‌ای است تمام و کامل برای هدایت تمام مسلمانان در سراسر جهان که تأثیرات شگرفی بر عمق و روح انسان می‌گذارد.

در شهرستان مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت، ۲۹۰ مسجد در مناطق شهری و روستایی وجود دارد و در مجموع ۱۰۲ کانون فرهنگی و هنری در مساجد این شهرستان فعال است.

انتهای پیام / س خ 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.