سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پلیس علمی از مولفه‌های خدمات رسانی تحول ساز در ناجاست

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به نقش آموزش و فرهنگ سازی با همراهی مردم، در ایجاد امنیت اجتماعی گفت: سازماندهی، رهبری و حرکت به سمت پلیس علمی از مولفه‌های خدمات رسانی مطلوب و تحول ساز در نیروی انتظامی است.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  سرهنگ "جمال سلمانی" در قرارگاه مبارزه با سرقت شهرستان کرمانشاه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین اهداف قرارگاه مبارزه با سرقت را هم افزایی بین سازمانی در اجرای اقدامات پیشگیرانه از وقوع جرم عنوان کرد.

او بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی در هر جامعه بر اساس ضعف‌های نظام اجتماعی در آن جامعه شکل می‌گیرد که مولفه‌هایی، چون بحران مدیریت، بیکاری، عدم اشتغال و از هم گسیختگی بنیان خانواده در وقوع اینگونه آسیب‌ها نقشی تاثیرگذار دارد.

سرهنگ سلمانی رویکرد پیشگیرانه را راهبردی‌ترین مولفه در مبارزه با پدیده‌های اجتماعی دانست و با تاکید بر آگاهی‌بخشی و ارتقاء سطح آگاهی عمومی گفت: آموزش و فرهنگ سازی با همراهی و همگامی مردم در حوزه امنیت اجتماعی راهبردی مطمئن و اثربخش در پیشگیری از سرقت است.

این مقام انتظامی مهمترین اهداف پلیس در اجرای طرح‌های مبارزه با سرقت در سطح استان را، ارتقاء امنیت اجتماعی و به تبع آن پیشگیری از وقوع انواع سرقت ها، کشف سرقت‌های به وقوع پیوسته، کشف اموال و وسایل نقلیه مسروقه و دستگیری سارقان بر شمرد.

وی یادآور شد: پلیس باید در برنامه ریزی‌های انتظامی بیش از پیش به همفکری اجتماعی و مشارکت دهی اقشار مختلف افراد جامعه در پیشگیری از وقوع جرایم در جامعه توجه داشته باشد و نهادینه سازی نگاه آموزشی و پیشگیرانه را در بین نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی جامعه به صورت هدفمند و مستمر پیگیری کند.

سرهنگ سلمانی برنامه ریزی، سازماندهی، رهبری و حرکت به سمت پلیس علمی را از مولفه‌های خدمات رسانی مطلوب و تحول ساز در نیروی پلیس عنوان و بیان کرد: از یک پلیس کارآمد باید نسبت به مولفه‌های مورد نیاز در بهینه سازی ماموریتی خود به خوبی آگاه بوده و علاوه بر پشتیبانی از آن ها، عوامل تهدید کننده امنیت اعم از آسیب‌ها و جرایم و نیز عوامل تضعیف ارزش‌ها و هنجار‌ها را شناخته و برای مقابله با آن‌ها ساز و کار مناسب را پیش بینی کند.

جانشین رئیس پلیس استان کرمانشاه واکاوی نقش پدیده‌های جمعی و کنش‌های متقابل اجتماعی در وقوع سرقت را مهمترین رویکرد پلیس علمی در پیشگیری از سرقت درجامعه کنونی دانست و بیان داشت: ارتقاء روز افزون مهارت‌های علمی و فنی پلیس، رکن محوری موفقیت در ماموریت‌های مختلف پلیسی است و شایسته سالاری و استفاده کاربردی از افراد بر اساس قابلیت‌های فردی در یگان‌های انتظامی، عاملی مهم در ایجاد انگیزه در کارکنان است که این مهم همواره باید از سوی مدیران و فرماندهان مورد توجه قرار گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.