سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقامتگاه‌های بومگردی بوشهر استانداردسازی می‌شوند

اقامتگاه‌های بومگردی فعال و در حال ساخت استان بوشهر استاندارد سازی می‌شوند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر گفت: همزمان با توسعه زیر ساخت گردشگری در استان به منظور حفظ و پاسداشت فرهنگ سنتی و بومی استان و معرفی این فرهنگ، اقامتگاه‌های بومگردی فعال و در حال ساخت استان استاندارد سازی می‌شوند.

سکینه سالاری افزود: در نظر داریم که بومگردی‌ها با رعایت بالاترین ضوابط زیست محیطی و سازگاری با معماری بومی و بافت تاریخی منطقه، حفظ سیمای روستای هدف گردشگری، تعامل با جامعه محلی و توجه به تنوع اقلیمی و آب و هوایی فعالیت کنند.

او ادامه داد: لازم است اقامتگاه‌های بومگردی با دریافت شرایط و ضوابط از معاونت گردشگری و دریافت امتیاز کسب شده، در فرآیند ارزیابی قرار گیرند که این مهم در استان بوشهر اتفاق خواهد افتاد.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری میراث فرهنگی استان بوشهر بیان کرد: خدمات مطلوب، باعث جذب گردشگر می‌شود و کیفیت بخشی خدمات مستلزم رعایت نکاتی است که برای راه اندازی یک اقامتگاه باید مورد توجه قرار گیرد و ضروری است.

پیش از این مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر با اشاره به تلاش برای افزایش اقامتگاه‌های بومگردی در دو سال آینده، از هدف گذاری برای رسیدن به آمار ۲۰۰ اقامتگاه بومگردی در اجرای طرح بوشهر توریسم۲۰۲۲ خبر داده بود.

محمدحسین ارسطوزاده اعلام کرده بود که از ابتدای سال تا پایان دی ۲۹ اقامتگاه بومگردی در استان به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.