سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان ملل: در سال جاری ۷۳۰ میلیون دلار به افغانستان کمک خواهیم کرد

سازمان ملل در تلاش است تا در سال میلادی جاری ۷۳۰ میلیون دلار کمک‌های بشردوستانه برای افغانستان فراهم کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، توبی لانزر، معاون نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان روز دوشنبه گفت: سازمان ملل در تلاش است تا در سال میلادی جاری ۷۳۰ میلیون دلار کمک‌های بشردوستانه برای افغانستان فراهم کند، مبلغی که با توجه به افزایش فقر در این کشور به دلیل جنگ و خشکسالی بیشتر شده است.

بر این اساس، در حدود ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار افغان در سال جاری به غذا و خانه نیاز دارند که نسبت به ۶.۵ میلیون نفر در سال قبل، این میزان افزایش یافته است. سازمان ملل در سال ۲۰۱۹ به دنبال کمک ۶۰۰ میلیون دلاری از طرف دولت‌ها و اهدا کنندگان بود.

توبی لانزر، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در افغانستان گفت: افغانستان در مرگبارترین جنگ جهان باقی مانده و در کنار تاثیرات ماندگار خشکسالی در سال ۲۰۱۸ که با فقر فزاینده همراه است، نیاز‌ها نیز افزایش یافته است.

لانزر پس از سفر به اتاوا، نیویورک و واشنگتن، در این هفته به بروکسل و لندن سفر کرد تا از حامیان مالی برای اهدای مبالغ مالی به عنوان حمایت اضطراری درخواست کمک کند، موضوعی که از میلیارد‌ها دلار کمک مالی برای توسعه افغانستان که در اکتبر سال ۲۰۱۶ در یک کنفرانس بین المللی در بروکسل مطرح شد، جدا است.

لانزر تاکید کرد: کمک‌های مالی برای توسعه افغانستان در انتهای سال جاری تمام می‌شود و این کشور به میلیارد‌ها دلار بیشتر نیاز خواهد داشت.

وی افزود: سازمان ملل امیدوار است تا یک کنفرانس دیگر در سال جاری برای جمع آوری مبالغ برای سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴ برگزار کند.

این مقام سازمان ملل در ادامه گفت: حمایت مالی بین المللی از افغانستان هنوز قوی است، اما یک آتش بس یا دست کم کاهش خشونت تاثیر قابل ملاحظه‌ای در بهبود کشاورزی، منابع آبی و تحصیل در سراسر این کشور خواهد داشت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.