سازمان ملل متحد ضمن ابراز نگرانی از افزایش خشونت و بدرفتاری بر ضد زنان افغان، خواستار تلاش بیشتر برای مهار این پدیده شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل متحد ضمن ابراز نگرانی از افزایش خشونت و بدرفتاری بر ضد زنان افغان، از مقامات کابل خواست برای مهار این پدیده بیشتر تلاش کنند.

هیئت سازمان ملل متحد در افغانستان از دولت این کشور خواست برای پایان دادن به خشونت‌های فزاینده‌ای که زنان افغان قربانی آن هستند، تدابیر موثر و جدی به کار گیرند. کمیسیون حقوق بشر افغانستان در گزارش جدید خود درباره افزایش خشونت بر ضد زنان این کشور به شدت ابراز نگرانی کرده است.

آلتا میلر، نماینده امور زنان سازمان ملل متحد برای افغانستان در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی مبارزه با خشونت بر ضد زنان اعلام کرد زنان و دختران افغان همچنان قربانی خشونت‌های گسترده هستند و حقوق بنیادین آن‌ها به راحتی نقض می‌شود.

این مسئول سازمان ملل متحد در بیانیه خود ضمن اذعان به این که در زمینه ارتقای شرایط زنان افغان در سال‌های اخیر پیشرفت‌هایی حاصل شده و به عنوان مثال برخی زنان افغان به عنوان دادستان و قاضی منصوب شده اند، از دولت افغانستان خواست برای اجرای کامل و دقیق قانون مبارزه با خشونت بر ضد زنان مصوب سال ۲۰۰۹ بیشتر تلاش کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار