سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان طرح در بوشهر افتتاح یا آغاز می‌شود

در دهه فجر امسال هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان طرح در استان بوشهر افتتاح یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  معاون امور عمرانی استاندار بوشهر در جلسه شورای اداری شهرستان دیر، مجتمع فرهنگی ریز، بوستان لیان، دانشکده دندان پزشکی، فاضلاب بافت تاریخی شهر بوشهر، جاده لاور به دشت پلنگ، راه بندو به ساحل و شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌های جم و ریز و مجتمع آبرسانی روستای دمیگز شهرستان دیر را از جمله طرح‌های افتتاحی در دهه فجر امسال عنوان کرد.

مهرداد ستوده افزود: با وجود تلاش نظام سلطه از راه‌های مختلف تحریم اقتصادی و ترور برای به زانو درآوردن نظام جمهوری اسلامی، اما توسعه و پیشرفت کشور  ادامه دارد و تکمیل طرح‌های عمرانی متوقف نشده‌است.

او عنوان کرد: در استان بوشهر تعدادی از طرح‌ها که عملیات اجرایی آن‌ها با کندی روبه‌رو یا متوقف شده بود، با تلاش مسئولان فعال شده و تعدادی از آن‌ها در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر ادامه داد: پل خور گردشگری گناوه که ۶ سال رها شده بود با تلاش صورت گرفته فعال شد و در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

ستوده گفت: همچنین در حوزه تامین آب استان بوشهر تحول عظیمی در ۲ سال اخیر رخ داده‌است به طوری که پنج سد در دولت دوازدهم در این استان به بهره برداری می‌رسد و ۷۳۰ کیلومتر شبکه‌های آب روستایی و شهری نوسازی شده که معادل ۱۰ سال کار در گذشته‌ است.

او افزود: سد‌های خاییز و دالکی که رها شده‌ بود اکنون فعال است و تا پایان دولت دوازدهم آبگیری خواهد شد و ۱۵۰ هزار متر مکعب آب آشامیدنی مورد نیاز استان بوشهر با شیرین سازی حاصل می‌شود که با تحقق آن یک نقطه پایدار در این زمینه خواهیم رسید.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر درباره طرح‌های دیر عنوان کرد: هیچ طرحی در این شهرستان بدون اخذ مجوز محیط زیست انجام نخواهد شد و مبلمان شهری شهر‌های دیر ضعیف است که در این زمینه نگاه ویژه داریم و در سال جاری و آینده به این شهر‌ها اعتبار ویژه خواهیم داد.

ستوده بیان کرد: برای تکمیل جاده ساحلی دیر به بوشهر ۳۰ میلیارد تومان از محل اعتبار سفر رئیس جمهوری در نظر گرفته شده‌است اما این طرح مطالبات زیادی دارد و تلاش داریم این مهم را با بانک حل کنیم و این اعتبار در اجرای طرح هزینه شود.

او با اشاره به جاذبه‌های گردشگری دیر، گفت: شهرستان دیر می‌تواند قطب گردشگری در جنوب کشور شود.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.