سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشست شبکه فاضلاب معضل اصلی کلانشهر اهواز

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز فرسودگی نیمی از شبکه فاضلاب این کلانشهر را معضل اصلی دانست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بهنام مریدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز روز سه‌شنبه در نشست اقدامات انجام شده در خصوص بازسازی و جبران خسارت ناشی از بارندگی شدید و آبگرفتگی اخیر خوزستان از جمله اهواز، در اداره کل مدیریت بحران خوزستان گفت: یکی از معضلات شهر اهواز وجود همین شبکه فرسوده است.

او با اشاره به مشکلات شبکه فاضلاب اهواز بیان داشت: ۲ هزار ۳۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در این کلانشهر وجود دارد که عمر حدود یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر این شبکه سپری شده و باید تعویض شود.

مریدی نشست شبکه فاضلاب بر اثر فرسودگی زا از مشکلات اساسی شبکه فاضلاب اهواز دانست و افزود: در هر بارندگی بخشی از این شبکه نشست می‌کند، به عنوان مثال در سیل فروردین امسال، ۷۵ کیلومتر نشست کرد که تاکنون ۷۰ کیلومتر آن بازسازی شد و در بارندگی آذر امسال نیز در بیشتر نقاط شهر اهواز شاهد ریزش شبکه فاضلاب بودیم.

این مقام مسئول اذعان داشت: تمام هم و غم ما این است که نقاط ریزشی را بازسازی کنیم و بنا است به صورت ویدیو متری یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر شبکه فرسوده فاضلاب را پیش از بارندگی بررسی و شناسایی کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز تصریح کرد: ۱۸۶ ایستگاه پمپاژ در شهر اهواز و ۳۶۰ پمپ نیز برای دفع فاضلاب داریم، اما، چون اهواز شهری مسطح است کمی کار پمپاژ با دیگر استان‌ها متفاوت است؛ حدود ۲۰۰ پمپ قدیمی را بازسازی و وارد مدار کردیم و ۸۰ پمپ جدید نیز خریداری کردیم.

او گفت: در بارندگی شدید آذر گذشته، حدود ۴۰ پمپ ما به دلیل بالابودن حجم کار سوخت و در هر بارندگی حدود ۲۰ تا ۳۰ پمپ ما می‌سوزد.

بهنام مریدی با بیان این که شهرستان کارون یکی از نقاطی است که با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو است افزود: شرکت مناطق نفتخیز جنوب پذیرفته است ۱۰۰ میلیارد ریال در حوزه شبکه فاضلاب شهرستان کارون هزینه کند، اما این اعتبار را در مدت ۵ سال پرداخت می‌کند.

او بیان داشت: برای خیابان امام رضا (ع) شهر کارون پروژه فاضلاب در ۲ بخش اصلی و فرعی طراحی شده که اجرای خطوط اصلی ۴۰ میلیارد ریال و فرعی ۷۰ میلیارد ریال (در جمع ۱۱۰ میلیارد ریال) برآورد هزینه شده است.

مریدی با بیان اینکه شهر اهواز پس از آبگرفتگی، با افزایش گرفتگی لوله روبه‌رو است و در بارندگی اخیر حدود ۲هزار نقطه گرفتگی لوله به ما اعلام شد که همچنان در این زمینه درگیر هستیم، اظهار کرد: اکنون فاضلاب شهر اهواز به دو بخش شرق و غرب تقسیم شده که برای هر بخش یک مدیر به دلیل حجم کارمشخص شده است.

اقدامات ناقص شهرداری سبب بروز مشکلات بهداشتی می‌شود

مهدی حسینی زاده رئیس مرکز بهداشت خوزستان نیز با اشاره به بحران‌خیز بودن خوزستان گفت: پس از وقوع سیل یا آبگرفتگی در پایان اقدامات برای رفع آبگرفتگی، برخی کار‌ها به صورت ناقص انجام می‌شود که این امر موجب بروز برخی مشکلات بهداشتی می‌شود.

او با اشاره به آبگرفتگی اخیر در اهواز و کارون و بالازدگی فاضلاب در پی آن افزود: همچنان مشکلاتی درحوزه لایروبی و آهک‌پاشی در این ۲ شهرستان پابرجا است و وظایف شهرداری به خوبی در این شهرستان‌ها در قبال این کار‌ها انجام نشده است.

حسینی زاده بیان داشت: انجام ندادن درست و کامل وظایف از سوی شهرداری اهواز به ویژه در بحث جمع‌آوری لجن‌ها و لایروبی جوی‌های روباز موجب ایجاد نارضایتی در مردم شده است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: وقتی درخت کنوکارپوس را عامل تنگی نفس در اهواز مطرح می‌کنند شهرداری اعلام می‌کند عامل تنگی نفس نیست و آن را نباید هرس کرد و وقتی از ساماندهی سگ‌های ولگرد خبر می‌دهند باز هم اقدامات دیگری می‌کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه شهرداری اهواز باید وظایفش را بپذیرد و نگذارد کار‌ها روی زمین بماند گفت:نباید مشکل جوی‌های روباز و آب‌های سطحی میان شهرداری و آبفا پاسکاری شود بلکه باید هرچه سریعتر این موضوع تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.