مدیرعامل آبفا اهواز گفت: حدود ۶۰ درصد آب مورد نیاز این کلانشهر از طریق تصفیه خانه شماره ۲ تامین می‌شود.

تصفیه خانه شماره ۲ اهواز، تامین کننده ۶۰ درصد آب این کلانشهربهنام مریدی مدیرعامل آبفا اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: ۶۰ درصد آب اهواز از طریق تصفیه خانه شماره ۲ تامین می‌شود.

او افزود: آب در این از طریق خطوط در کلایفایدر‌ها تخلیه می‌شود و پس از انتقال به میکسر، وارد مرحله فیلتراسیون و تصفیه می‌گردد.

مریدی اظهار داشت: آب پس از پشت سر گذاشتن این مراحل، به سمت خطوط آب شهری در سطح کلانشهر اهواز انتقال می‌یابد.

این مقام مسئول ادامه داد: حدود ۷۰ درصد آب موردنیاز کلانشهر اهواز به وسیله خط لوله انتقال آب غدیر تامین می‌گردد که این خط انتقال، آب پشت سد کرخه و ام الدبس دریافت و وارد شبکه تامین آب اهواز می‌کند.

مدیرعامل آبفا اهواز درخصوص سایر منابع تامین آب بیان کرد: ۱۰ دیگر آب موردنیاز شهروندان از طریق آب حیات و چاه‌های شوشتر تامین می‌گردد، به این معنا که ۸۰ درصد آب اهواز از خارج از شهر و ۲۰ درصد آن در صورت نیاز از طریق رودخانه کارون برداشت و در خطوط انتقال توزیع می‌شود.

او اذعان داشت: در حال حاضر با توجه به اینکه خط انتقال آب غدیر با ظرفیت مناسبی آب موردنیاز اهواز را تامین و به تصفیه خانه شماره ۲ منتقل می‌کند، تا حدودی برداشت از رودخانه کارون به صفر رسیده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار