سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رژیم صهیونیستی به دنبال اشغال دره اردن

رئیس سابق ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد روند الحاق دره اردن را پس از انتخابات آغاز خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بنی گانتز، رئیس سابق ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده است پس از انتخابات آتی در سرزمین‌های اشغالی رویه الحاق دره اردن را آغاز خواهد کرد.

روزنامه تایمز اسرائیل به نقل از گانتز نوشت: ما این قطعه از زمین را به عنوان بخش جدانشدنی از اسرائیل می‌بینیم و پس از انتخابات، ما در جهت اعمال حاکمیت بر دره اردن عمل خواهیم کرد. ما این کار را با اقدامی توافق شده در سطح ملی و با هماهنگی بین المللی انجام خواهیم داد.

به گزارش این روزنامه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به این اظهارات گانتز پاسخ داد و پیشنهاد کرد «منتظر نماند و این کار را هم اکنون انجام دهد».

گانتز همچنین در واکنش به طرح به اصطلاح صلح اسرائیل-فلسطین موسوم به معامله قرن گفت: انتظار می‌رود طرح صلح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به زودی منتشر شود.

گانتز پیش از این مخالفت خود را با انتشار طرح به اصطلاح صلح دونالد ترامپ در طول انتخابات اعلام کرده بود و آن را "مداخله آشکار" در انتخابات اسرائیل خوانده بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، ۱۱ نوامبر سال ۲۰۱۶ در مصاحبه‌ای با روزنامه «وال استریت ژورنال» که چند هفته پیش از ادای سوگند ریاست جمهوری او به چاپ رسید، گفت می‌خواهد به حل منازعه اسرائیل-فلسطین کمک کند و «طرح صلحی» که در ذهن داشت به «معامله قرن» مشهور شد.

با وجود اینکه تاکنون این طرح منتشر نشده، اما گزارش‌های غیررسمی به نقل از منابع صهیونیستی، عربی و فلسطینی حکایت از آن دارد که معامله قرن به طرز آشکاری به نفع رژیم صهیونیستی است و برخی حقوق مسلم فلسطینیان را نادیده می‌گیرد.

بنابر این گزارش‌ها، این طرح از تأسیس یک کشور فلسطینی بدون پایتختی قدس و با باقی ماندن تمام شهرک‌ها حمایت خواهد کرد؛ به علاوه، حق بازگشت فلسطینیان را نادیده خواهد گرفت و کنترل دره اردن را به رژیم صهیونیستی خواهد داد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.