ملک عبدالله دوم مدعی شد ترامپ به زودی «طرح صلح اسرائیل-فلسطین» موسوم به معامله قرن را ارائه خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن مدعی شد ترامپ به زودی «طرح صلح اسرائیل- فلسطین» را ارائه خواهد کرد.

ملک عبدالله در مصاحبه با «فرانس ۲۴» مدعی شد این طرح (موسوم به معامله قرن) به گونه‌ای باشد که به کشورش و سایر کشور‌های جامعه بین‌المللی اجازه دهد «نیمه پر لیوان» را ببینند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، ۱۱ نوامبر سال ۲۰۱۶ در مصاحبه‌ای با روزنامه «وال استریت ژورنال» که چند هفته پیش از ادای سوگند ریاست جمهوری او به چاپ رسید، گفت می‌خواهد به حل منازعه اسرائیل-فلسطین کمک کند و «طرح صلحی» که در ذهن داشت به «معامله قرن» مشهور شد.

با وجود اینکه تاکنون این طرح منتشر نشده، اما گزارش‌های غیررسمی به نقل از منابع صهیونیستی، عربی و فلسطینی حکایت از آن دارد که معامله قرن به طرز آشکاری به نفع رژیم صهیونیستی است و برخی حقوق مسلم فلسطینیان را نادیده می‌گیرد.

بنا بر این گزارش‌ها، این طرح از تأسیس یک کشور فلسطینی بدون پایتختی قدس (اورشلیم) و با باقی ماندن تمام شهرک‌ها حمایت خواهد کرد؛ به علاوه، حق بازگشت فلسطینیان را نادیده خواهد گرفت و کنترل دره اردن را به رژیم صهیونیستی خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار