سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح ها‌ی آبخیزداری مانع ازبروز سیل در سیرجان شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سیرجان گفت: ساخت سیل بند‌ها در سال جاری نقش مهمی در کنترل مهار آب‌های سطحی و جلوگیری از بروز سیلاب‌های مخرب در این منطقه داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهران میرشاهی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سیرجان گفت: احداث ۱۲۰سازه آبخیزداری با اعتبار ۲۰میلیاردریال طی سالجاری نقش مهمی در کنترل مهار آب‌های سطحی و جلوگیری از بروز سیلاب‌های مخرب در این منطقه داشت.

او افزود: این اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای حوزه‌های آبخیزداری شهرستان سیرجان اختصاص یافت که با این اعتبار ۱۲۰ سد و بند خاکی، سیمانی و ملاتی و سازه‌های آبگیری احداث و به اتمام رسید.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری سیرجان تصریح کرد: بارندگی‌های دو هفته پیش روز گذشته سبب آبگیری و سرریز شدن سازه‌های آبخیزداری در منطقه بیدشاهی و سدتنگوییه شهرستان سیرجان شده است.

میرشاهی تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، جلوگیری از سیل و سیلاب در منطقه و ممانعت از ورود رسوب به سد تنگوئیه را از مزایای احداث ۱۲۰ سد و سازه یاد شده عنوان کرد.

او بیان داشت: بهار و تابستان امسال سال خوبی برای دامداران، کشاورزان و بهره‌برداران از منابع طبیعی در سطح شهرستان سیرجان است.

بارش‌های چند روز گذشته در سیرجان علاوه بر آبگیری سازه‌های آبخیزداری سبب خوشحالی کشاورزان و مردم شده است.
انتهای پیام/ح

برچسب ها: آبخیزداری ، سیلابی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.