سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلنگ احداث مدرسه عشایری در گتوند به زمین زده شد

مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: بعد از ظهر امروز، آیین کلنگ زنی دبستان ۳ کلاسه روستای عشایری میان پیلان شهرستان گتوند برگزار شد.

حمید قنبری مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ضمن درود بر روح پرفتوح سردار شهید قاسم سلیمانی و تسلیت به خانواده جان باختگان حادثه سقوط هواپیما گفت: اقدام جسورانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سیلی محکمی بر پیکر آمریکا و استکبار جهانی بود و نشان داد که هیچ کشوری در جایگاهی قرار ندارد که بتواند چشم طمع به مملکت و سرداران ایران اسلامی داشته باشد.

او افزود: آموزش و پرورش عشایر خوزستان داری ۷۰۳ مدرسه در ۱۴ منطقه عشایری است و درخواست‌های زیادی برای تاسیس مدرسه جدید در روستا‌های فاقد مدرسه در هر ۳ مقطع برای ما ارسال می‌شود، اما چیزی که اهمیت دارد تامین سرپناه ایمن برای برگزاری کلاس درس است.

قنبری اظهار داشت: تامین سرپناه برای همه به تنهایی از عهده ما خارج است، برای خروج از این برون رفت به خصوص گذر تحصیلی از ابتدایی به متوسطه اول و دوم نیازمند ورود مردم و خیرین و سرمایه گذاری در آموزش و پرورش هستیم، چرا که آبادانی و توسعه با سرمایه گذاری در آموزش و پرورش رایطه مستقیم دارد.

این مقام مسئول ضمن تقدیر و تشکر از مردم میان پیلان جهت اهدای زمین بیان کرد: آبادانی آموزش و پرورش محور توسعه است و منطقه‌ای که دنبال توسعه باشید باید در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کند و در این صورت است که فضائل اخلاقی و انسانی رشد می‌کند و تلاش جهت رفع محرومیت آغاز می‌شود.

او اذعان داشت: به همت خیرین مردم عزیز میان پیلان و برای رفع دغدغه دانش آموزانی که برای ادامه تحصیل خود باید به روستا‌های مجاور بروند مدرسه ۳ کلاسه‌ این روستا امروز کلنگ زنی شد.

حمید قنبری ادامه داد: پیش بینی شده است است این مدرسه ۳ کلاسه با هزینه‌ای بالغ بر ۳ میلیارد ریال با همکاری مشترک خیرین و اداره کل نوسازی مدارس در مهر ماه سال آینده به بهره برداری برسد و دانش آموزان در دو شیفت صبح و عصر و در دو مطقع ابتدایی و متوسطه اول به تحصیل خود ادامه دهند.

او بیان داشت: هدف از احداث این مدرسه در میان پیلان جلوگیری از ترک تحصیل کردن دانش آموزان منطقه است که تا پیش از این به خاطر مشکلات ایاب و ذهاب از رفتن به روستا‌های مجاور منصرف شده و از تحصیل بازمانده اند؛ امید است که با برنامه ریزی‌هایی که انجام شده است میزان پوشش تحصیلی متوسطه اول و دوم در عشایر همانند دوره ابتدایی نیز به ۱۰۰ درصد برد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.