سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف و ضبط ۴۰ تن چوب قاچاق در مهاباد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهاباد گفت: امسال ۴۰ تن محموله چوب قاچاق از ۵ نفر متخلف در این شهرستان کشف و ضبط شد.

پاتو رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: در طول ۹ ماهه امسال ۴۰ تن چوب قاچاق از ۵ نفر متخلف با تلاش حامیان محیط زیست و یگان حفاظت منابع طبیعی و عاملان نیروی انتظامی در این شهرستان کشف و ضبط و تحویل مراجع قضایی شد.

او با بیان اینکه این محموله کشف شده اکثرا چوب درخت‌های باغی و درخت بید بوده است، افزود: قاچاق حمل چوب به صورت خود سرانه بوده و به علت نداشتن مجوز حمل چوب، در ایست بازرسی ورودی شهرستان توقیف شد.

پاتو با اعلام اینکه هرگونه قطع درختان در عرصه‌های منابع طبیعی به شدت برخورد می‌شود، اظهار کرد: حمل و نقل محموله‌های چوب، باید دارای مجوز اداره منابع طبیعی بوده و حمل آن بدون مجوز این اداره کالای قاچاق محسوب می‌شود.

او ادامه داد: حمل چوب‌ها در روستا‌ها و شهرستان های همجوار این شهرستان بارگیری شده و صاحبان آن قصد داشتند آن را از طریق محور‌های ارتباطی به یکی از شهر‌های شمال کشور برای تهیه چوب و کاغذ منتقل کنند.

پاتو اظهار داشت: در این شهرستان بیش از ۱۹۷ هزار هکتار مراتع روستایی و ییلاقی و یک‌هزار هکتار جنگل وجود دارد که برای قطع درختان باغی و سایر درختانی که در زمین‌های زراعی قرار دارند، دریافت مجوز قطع از جهادکشاورزی و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری الزامی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهاباد از مردم و دوستداران طبیعت خواست تا در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هرگونه فرآورده‌های جنگلی به وسیله افراد سودجو و فرصت طلب مراتب را به سامانه ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.