سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پی کاهش بارندگبیها در آذربایجان غربی

افزایش احتمال جمعیت آفت سن، در مزارع غلات استان/ مبارزه با آفت سن غلات در بیش از ۹۲ هزار هکتار از مزارع استان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: درسال زراعی جاری در بیش از ۹۲ هزار هکتار از مزارع غلات استان، مبارزه شیمیایی بر علیه آفت سن انجام گرفته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، جعفر وحدت مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی  افزود: با توجه به شرایط اقلیمی و کاهش بارندگی‌ها در سال زراعی جاری، احتمال افزایش جمعیت آفات نسبت به سال گذشته بیشتر است و پیش بینی می‌شود در صورت تدوام شرایط اقلیمی فعلی، در بیش از ۱۵۰ هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان مبارزه شیمیایی با افت سن غلات صورت گیرد.
 
وحدت تصریح کرد: برنامه ریزی لازم به منظور برگزاری کلاس‌های آموزشی برای زارعین انجام شده است و در حال برگزاری است و همچنین مقرر شده است ۳ کارگاه اموزشی منطقه‌ای در شمال، مرکز و جنوب استان برگزار شود.
 
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: مبارزه به موقع با عوامل خسارت زای گندم اعم از علف‌های هرز، آفات و بیماری‌ها و رعایت مسائل مربوط به تغذیه سبب ارتقای کیفیت گندم می‌شود.
 
او درباره اقدامات انجام شده برای کنترل شیوع این آفت افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کشاورزان و کارشناسان، کاهش سمپاشی‌های بی رویه با رویکرد حفاظت از محیط زیست، استفاده از سموم کم خطر به جای سموم پر خطر، رعایت اصول مبارزه شیمیایی با استفاده از سمپاش‌های مناسب، کالبیراسیون سمپاش‌ها و اطلاع رسانی و پیش آگاهی مناسب از اهم برنامه‌های مدیریت حفظ نباتات در سال زراعی جاری است.
 
وحدت گفت: در شرایط جنگ نابرابر اقتصادی و تحریم‌ها، حمایت از تولید داخلی و رونق تولید محصولات استراتزیک از جمله گندم وظیفه همگانی است.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.