سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات گسترده در شهر‌های مختلف آمریکا در مخالفت با ترور سردار سلیمانی

گروه‌های معترض روز شنبه در واشنگتن و دیگر شهر‌های آمریکا به خیابان‌ها آمدند و شهادت سردار سلیمانی، فرمانده سپاه قدس در حمله آمریکا را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، گروه‌های معترض روز شنبه در واشنگتن و دیگر شهر‌های آمریکا به خیابان‌ها آمدند و شهادت سردار سلیمانی، فرمانده سپاه قدس در حمله آمریکا را محکوم کردند.

بر این اساس، تظاهر کنندگان حمله هوایی در عراق را که به دستور دونالد ترامپ صورت گرفت و طی آن سردار قاسم سلیمانی ترور شد و نیز تصمیم ترامپ برای اعزام ۳ هزار نظامی دیگر به خاورمیانه را محکوم کنند.

صد‌ها تظاهرکننده در مقابل کاخ سفید شعار دادند «نه عدالتی، نه صلحی. آمریکا باید از خاورمیانه (غرب آسیا) بیرون بیاید.» آن‌ها سپس به سمت هتل بین المللی ترامپ تظاهرات کردند. اعتراضات مشابهی نیز در نیویورک، شیکاگو و دیگر شهر‌های آمریکا برگزار شد.

معترضان در واشنگتن تابلو‌هایی در دست داشتند که روی آن نوشته بودند «نه به جنگ یا تحریم علیه ایران» و «نظامیان آمریکایی از عراق بیرون بیایند.» یکی از سخنرانان مراسم واشنگتن جین فوندا، هنرپیشه و فعال زن آمریکایی بود که سال گذشته میلادی در یک اعتراض علیه تغییرات آب و هوایی در محل کنگره آمریکا بازداشت شد.

فوندای ۸۲ ساله در میان جمعیت گفت: «جوانتر‌ها باید بدانند که همه جنگ‌هایی که از زمان تولد شما راه افتاده بر سر نفت بوده است.»

گفتنی است، سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس، فرمانده الحشد الشعبی و تعدادی دیگر از مبارزان الحشد الشعبی طی حمله ناجوانمردانه بامداد جمعه نیرو‌های متجاوز و تروریست آمریکایی به فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۵۶ ۱۵ دی ۱۳۹۸
اگه راست میگن این سگ زرد رو نباید انتخاب می کردند باید جلو دولتشان رو بگیرن تا در امور دنیا دخالت نکند

باعث انتخاب ترامپ همین مردم هستند یعنی با تفکر ترامپ موافقند باید تاوان پس بدهند

انتقام سخت در راه است
ترنم
۱۱:۴۰ ۱۵ دی ۱۳۹۸
احسنت ، مردم امریکا هم در جنایات ترامپ شریک هستند ، اگر راست میگن ترامپ را استیضاح یا برکنار کنند وگرنه با دوتا تظاهرات چیزی درست نمیشه ترامپ تمام قوانین بین المللی را زیر پا گذاشته و نشون داده قانون شکن تر و تروریستر از امریکا هیچ کشوری نیست ، اگر مردم امریکا کاری نکنند که تا الانم نکردند مردم منطقه و جهان دست بکار میشن و حق خودشونو میگیرند و اونروز مطمعنن دودش به چشم کسی نمیره جز خود مردم امریکا !!!!