سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بلده ، سردترین شهر کشور شد

بلده مازندران روز گذشته با دمای ۱۰ و ۶ دهم درجه سانتی گراد زیر صفر، سردترین نقطه کشور بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی جدول پایین‌ترین دما‌های ثبت شده  کشور در روز جمعه را منتشر کرد که بلده با پیشی گرفتن از ۳۰ نقطه سرد کشور، عنوان سردترین منطقه را به خود اختصاص داد.

در این جدول بلده در مازندران با دمای ۱۰ و ۶ دهم سانتی گراد زیر صفر در صدر  قرار دارد و سراب در آذربایجان غربی، فیروزکوه در تهران با دمای ۱۰ و ۴ دهم سانتی گراد زیر صفر و ورزقان در آذربایجان شرقی با دمای ۱۰ و یک دهم درجه سانتی گراد زیر صفر پایین‌ترین دما را در این روز داشتند.

سعید غلامپور کارشناس اداره کل هواشناسی مازندران با  تائید این خبر ، گفت:  این هوای سرد به دلیل اینکه هیچ سامانه بارشی در منطقه فعال نبود موجب بارش برف نشد.

او افزود: قرار گرفتن بلده در منطقه کوهستانی و خشک ، دمای هوا در این منطقه را گاهی تا ۱۸ درجه سانتی گراد زیر صفر کاهش می دهد.

کارشناس اداره کل هواشناسی مازندران درباره شرایط جوی مازندران در هفته پیش رو گفت: مازندرانی‌ها نخستین روز هفته را با دیدن مه صبحگاهی آغاز کردند که نشان دهنده پایداری هوا است.

به گفته غلامپور سامانه بارشی، امشب از غرب مازندران وارد استان می‌شود و به مرور مناطق شرقی و مرکزی را تحت تاثیر  قرار می‌دهد.

او گفت: این سامانه بارشی و سرد تا شب یکشنبه در مازندران مستقر است و سبب بارش باران در  شهرهای جلگه ای و بارش برف در ارتفاعات استان خواهد شد.

کمینه و بیشینه دمای ساری، مرکز مازندران برای امروز شنبه ۴ و ۱۳ درجه سانتی گراد پیش بینی شد.

انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.