رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نور گفت: عملیات اجرایی احداث ۸ کیلومتر روشنایی در جاده‌های شهرستان نور  با هزینه ۲۹ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سلیمان ایزدی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نور از عملیات اجرایی احداث روشنایی به طول ۸ کیلومتر با صرف اعتباری بالغ بر ۲۹ میلیارد ریال با هدف افزایش ضریب ایمنی و سلامت کاربران جاده‌ای و کاهش سوانح رانندگی در محور آمل، چمستان خبرداد.

او با بیان اینکه راه‌های ارتباطی شهرستان به دلیل گردشگر پذیر بودن و وجود مواهب طبیعی همواره پر ترافیک است، افزود: در این میان محور آمل، چمستان به دلیل وجود روستا‌های متعدد در این محور جزء یکی از پرترددترین محور‌های نور به شمار می‌رود.

ایزدی گفت: حداقل مقدار مورد نیاز روشنایی سطح راه بستگی به نوع آن، سرعت و حجم ترافیک شبانه راه، وضعیت مکان‌های اطراف راه و کاربری آن و میزان عبور و مرور عابران پیاده دارد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نور افزود: در این شهرستان طرح‌های روکش آسفالت محور چمستان، آمل، روکش راه روستایی آهو دشت، مرزن ده، لکه گیری و روکش آسفالت دوآب، بلده، روکش آسفالت محور ونوش، تیرگ ده، سیاه رود و ایمن سازی از قبیل جداسازی باند‌های رفت و برگشت، نصب گاردریل، نصب علایم ایمنی و خط کشی آن در دستور کار قرار گرفته است.

از ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه‌های موجود در مازندران، ۷۰۰ کیلومتر مربوط به شهرستان نور است.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار