سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشخیص دقیق‌تر سرطان سینه با هوش مصنوعی گوگل

شرکت گوگل یک هوش مصنوعی طراحی کرده است که سرطان سینه را به طور دقیق تشخیص می‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، DeepMind، یک شرکت هوش مصنوعی مستقر در انگلیس است که توسط گوگل در سال ۲۰۱۴ خریداری شد. این شرکت فعالیت خود را روی مشکل تشخیص سرطان سینه متمرکز کرده است. اگرچه سرطان سینه شایع‌ترین نوع سرطان در بین زنان است، تشخیص آن به دلیل زیاد بودن موارد مثبت کاذب دشوار است (وقتی که به نظر می‌رسد ماموگرافی غیر طبیعی باشد) که باعث پریشانی می‌شود و می‌تواند به مداخلات پزشکی غیرضروری منجر شود. DeepMind یک مدل هوش مصنوعی ایجاد کرده است که می‌تواند سرطان سینه را از طریق اسکن‌های ضربان‌های مثبت و منفی بافتی بدن تشخیص دهد.


بیشتر بخوانید: برنامه تقویم پروتون‌میل با امنیت بالا عرضه خواهد شد


این شرکت هوش مصنوعی خود را با استفاده از داده‌های شناسایی نشده از بیماران در ایالات متحده و انگلیس آموزش داده و نشان داد که می‌تواند به صورت دقیق‌تر انواع سرطان را تشخیص دهد. جالب توجه است، تعداد تشخیص اشتباه سرطان در کشور انگلیس نسبت به آمریکا کمتر است و این مسئله نشان می‌دهد که دقت هوش مصنوعی گوگل در انگلیس بیشتر از آمریکا است.

بر خلاف متخصصان انسانی که از تاریخچه بیمار و ماموگرافی‌های قبلی برای ارزیابی تشخیص بیماری استفاده می‌کردند، هوش مصنوعی جدید شرکت DeepMind فقط به جدیدترین ماموگرافی هر بیمار دسترسی دارد. با وجود این، هوش مصنوعی می‌تواند تصمیمات غربالگری را با دقت بیشتری نسبت به متخصصان اتخاذ کند و این مدل را می‌توان به جمعیت‌های مختلف تعمیم داد - مانند زنان در ایالات متحده در مقایسه با زنان در انگلیس. توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی تأکید می‌كنند كه این تحقیق در مراحل اولیه است و قبل از آماده شدن این سیستم برای استفاده گسترده ، مطالعات و همکاری بیشتری با ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی لازم خواهد بود.

DeepMind در گذشته برای اهداف پزشکی از لکه بینی بیماری‌های چشمی گرفته تا پیش بینی بیماری کلیه از هوش مصنوعی استفاده می‌کرد. با این حال، این موضوع نیز مورد بحث و جدال‌های قابل توجهی بوده است. در سال ۲۰۱۷، مشخص شد که سیستم ملی سلامت انگلیس داده‌های خود را با DeepMind با "مبنای قانونی نامناسب" به اشتراک گذاشته است و این شرکت ۱.۶ میلیون پرونده بیمار را بدون رضایت مستقیم بیماران دریافت کرده است. این قانون باعث نقض قوانین حفظ حریم خصوصی شد و سازمان نظارت بر اطلاعات بریتانیا این شرکت را محاکمه کرد؛ بنابراین NHS کار خود را با DeepMind در صورت لو نرفتن اطلاعات بیماران ادامه داد.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.