سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش برای جذب ۲۵ هزار حامی ایتام و محسنین در استان کرمانشاه

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه از تلاش برای جذب ۲۵ هزار حامی ایتام و محسنین در استان تا پایان سال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،غلامرضا نصوری معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه با اشاره به درآمد ۸۷ میلیارد تومانی معاونت توسعه مشارکت‌های مردمی امداد استان در ۹ ماهه امسال، گفت : این میزان درآمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۵ درصد رشد داشته است.

او گفت : امسال در بحث طرح اکرام ایتام و محسنین ۱۷ میلیارد تومان درآمد داشتیم که رتبه اول را در این طرح در سطح کشور کسب کردیم.

 نصوری گفت: در حال حاضر درسطح استان ۴۵۶۵ یتیم و ۲۵۱۰ کودک طرح محسنین تحت حمایت‌های امداد قرار دارند.

نصوری با اشاره به وجود ۲۱ هزار و ۶۸۴ حامی ایتام و محسنین در استان گفت: از این تعداد ۱۵ هزار و ۷۶۰ نفر حامی یتیم و ۵۹۲۴ نفر حامی محسنین هستند.

او افزود: با وجود این حامیان در حال حاضر ماهانه بصورت میانگین ۳۳۴ هزار تومان به حساب هر یتیم و ۱۶۰ هزار تومان به حساب هر کودک طرح محسنین واریز می‌شود.

 این مسئول گفت: در حال حاضر هر یتیم و کودک طرح محسنین به طور میانگین سه حامی دارد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه از تلاش برای افزایش حامیان ایتام و کودکان محسنین استان خبر داد و با اشاره به اجرای طرح پویش جذب ۲۵ هزار حامی ایتام و محسنین گفت: در این طرح قرار است تا پایان سال ۲۵ هزار حامی ایتام و محسنین در استان جذب شود.

او با اشاره به شروع یک ماهه این طرح در استان، گفت: قرار است در این طرح از تمام ظرفیت ادارات، سازمان و دستگاه‌ها برای جذب حامی استفاده شود. بطور مثال با همکاری آموزش و پرورش در تلاش هستیم که هر کلاس درس حامی یک یتیم شود که این یتیم می‌تواند بصورت محرمانه از همان کلاس درس یا مدرسه انتخاب شود.

او افزود: همچنین با همکاری ادارات مختلف استان در تلاش هستیم که هر کارمند حامی یک یتیم شود و اقدامات مشابه اینچنینی با همکاری سپاه، نیروی انتظامی، اصناف و ... در حال انجام است تا بتوانیم تا پایان سال جذب ۲۵ هزار حامی را در استان داشته باشیم.

نصوری با اشاره به شروع یک ماهه این پویش در سطح استان گفت: خوشبختانه تاکنون دو هزار حامی در این طرح مشارکت کرده‌اند و این امر موجب شده تعداد حامیان از ۱۹ هزار و ۷۰۰ حامی ظرف یک ماه گذشته به ۲۱ هزار و ۶۸۴ حامی برسد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان در ادامه از پرداخت ۲۴ میلیارد تومانی زکات در استان خبر داد و افزود: خوشبختانه مشارکت بالای روستاییان استان در بحث پرداخت زکات موجب شد که در ۹ ماهه امسال رتبه اول تحقق پرداخت زکات را نسبت به برنامه داشته باشیم.

نصوری از جمع آوری ۵۷۰ میلیون تومان صدقه در استان در ۹ ماهه امسال خبر داد وافزود: این میزان نسبت به مت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد رشد داشته است .

 

 

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.