سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصویب سند ارتقای وضعیت زنان استان قم

سند ارتقاء وضعیت زنان استان قم با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان و خانواده، به تصویب رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان عصر امروز به ریاست بهرام سرمست استاندار قم و با حضور و سخنرانی معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان و خانواده، در سالن امام جواد (ع) استانداری برگزار شد.

معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان و خانواده در این جلسه، با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف انقلاب اسلامی برپایی و تحقق عدالت بوده است،گفت: از عدالت تعاریف فلسفی متفاوت و متنوعی شاهد هستیم، یکی از ابعاد عدالت بعد عدالت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بوده که باید موردتوجه مسئولان و مدیران اجرایی کشور قرار گیرد.

معصومه ابتکار یکی از شقوق عدالت از نگاه قرآنی را عدالت جنسیتی خواند و عنوان کرد: سیره ائمه (ع) و پیامبر اکرم (ص) همگی حاکی از این بوده که زن و مرد از نفس واحده خلق‌شده‌اند، بنابراین برای برپایی عدالت جنسیتی باید برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری کافی داشته باشیم.

همچنین در این جلسه، جواهری معاون برنامه‌ریزی و هماهنگ‌کننده معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری تصویب نوزدهمین سند را متعلق به استان قم برشمرد و افزود: این سند در هر استانی به دلیل متفاوت بودن مسائلش شکل خاص به خود را گرفته است، تفاوت این سند با سایر اسناد کتابخانه‌ای نبودن آن و کاربردی بودن سند است.

پیش از استان قم این سند در ۱۸ استان کشور به تصویب رسیده بود،همچنین صدیقه صدیق تقی زاده در این جلسه به‌عنوان مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم منصوب و از خدمات زمانی معاون امور بانوان استانداری تقدیر به عمل آمد و به‌عنوان مدیرکل تحول و نوسازی استانداری قم منصوب شد.

یادآور می‌شود در پایان جلسه، سند ارتقاء زنان خانواده با ۱۹ رأی مأخوذه و ۱۵ موافق ۴ مخالف به تصویب رسید،این سند دارای ۱۷۶ شاخص در ۸ محور آموزش، اشتغال، بهداشت، ورزش، مشارکت سیاسی، مشارکت اجتماعی، حقوق و امنیت است.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: وضعیت زنان ، تصویب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.