سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان جهانی بهداشت:

۴۲۲ هزار شهروند افغانستان در سال ۲۰۱۹ آواره شده اند/ ۱/۹ میلیون افغانستانی به خدمات درمانی اضطراری نیاز دارند

سازمان جهانی بهداشت با بیان گزارشی درباره وضعیت بهداشتی افغانستان در سال گذشته میلادی، چشم اندازی از این موضوع در سال ۲۰۲۰ ارائه کرد.

 

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان جهانی بهداشت با انتشار گزارشی اعلام کرد که در سال ۲۰۱۹ میلادی ۴۲۲ هزار نفر در افغانستان آواره شده اند.

بر اساس این گزارش، در پی حوادث طبیعی در سال گذشته میلادی در افغانستان، ۱۴۹ نفر کشته، ۱۶۵ نفر زخمی، ۱۴ هزار خانه ویران و به طور کلی حدود ۳۰۰ هزار نفر از حوادث طبیعی متاثر شده اند.

این سازمان همچنین افزوده است که در سال جاری میلادی ۴۷۰ هزار پناهجو به افغانستان بازگشته اند و در حال حاضر نیازمند خدمات فوری و ابتدایی هستند.

سازمان جهانی بهداشت در این گزارش آورده است که ده‌ها مرکز درمانی در سرتاسر افغانستان به دلیل حملات و ناامنی مسدود شده و همچنین در این مدت ۴۳ نفر از کارکنان مراکز درمانی کشته شده اند.

این نهاد پیشبینی کرده است که در سال ۲۰۲۰ میلادی، حدود ۱/۹ میلیون نفر به دلایلی همچون جنگ، حوادث طبیعی و نبود خدمات ابتدایی، به خدمات درمانی اضطراری نیاز خواهند داشت.

سازمان جهانی بهداشت اضافه کرده است که در سال ۲۰۱۹ میلادی ۱/۶ میلیون بیمار در افغانستان تحت درمان آسیب‌های ناشی از جنگ و درگیری قرار گرفته اند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.