گروه طالبان اعلام کرد که صلیب سرخ می تواند دوباره فعالیت های خود در مناطق تحت کنترل این گروه را از سر بگیرد.

موافقت طالبان با از سرگیری فعالیت های صلیب سرخ در مناطق تحت کنترل این گروهبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، گروه طالبان اعلام کرد که صلیب سرخ می تواند دوباره فعالیت های خود در مناطق تحت کنترل این گروه را از سر بگیرد.

طالبان در بیانیه آورده است: بر اساس ملاحظات این گروه، پیش از این به فعالیت های کمیته سلیب سرخ اجازه فعالیت داده نمی شد که پس از گفتگوها میان طالبان و مقامات کمیته بین المللی صلیب سرخ در شهر دوحه، این کمیته می تواند دوباره فعالیت های خود در مناطق تحت کنترول این گروه را از سر گیرد.

طالبان افزوده است تعهد امنیتی که قبلا با کمیته بین المللی صلیب سرخ کرده بود دوباره معتبر می داند و به تمام جنگجویان این گروه دستور داده شده تا زمینه فعالیت های این کمیته را مساعد ساخته و به حفاظت از کارمندان و اجناس این اداره توجه نمایند.

در بیانیه طالبان آمده است که علاوه بر تعهدات قبلی، وعده های تازه ای نیز در عرصه کمک های بشری در گفتگوها میان طالبان و مسئولان کمیته صلیب سرخ نیز صورت گرفته است.

گفتنی است که گروه طالبان در تاریخ ۲۲ حمل/ فروردین سال جاری، فعالیت کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سازمان جهانی بهداشت را در مناطق تحت کنترلش در افغانستان ممنوع اعلام کرد و پس از آن، صلیب سرخ نیز تمام فعالیت‌هایش را در سراسر افغانستان متوقف کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.