دفتر نمایندگی صلیب سرخ در افغانستان اعلام کرد که فعالیت های این نهاد در افغانستان پس از حدود شش ماه توقف از سر گرفته می شود.

از سرگیری فعالیت های صلیب سرخ در مناطق تحت کنترل طالبانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دفتر نمایندگی صلیب سرخ در افغانستان اعلام کرد که فعالیت های این نهاد در افغانستان پس از حدود شش ماه توقف از سر گرفته می شود.

این سازمان گفته است که پس از گفتگو با نمایندگان طالبان در دوحه در مورد فعالیت‌های این کمیته در افغانستان به تفاهم مشترک دست یافته است.

شری خوان پیدرو، رئیس نمایندگی صلیب سرخ در افغانستان در صفحه توئیتر خود نوشت: در گفتگو با طالبان، دو طرف به توافق رسیدند که این کمیته به فعالیت‌های بی‌طرفانه و غیر جانبدارانه خود در افغانستان ادامه دهد.

وی افزود که این سازمان از ضمانت‌های امنیتی توسط طالبان استقبال کرده و این کار کمیته صلیب سرخ را قادر می‌سازد تا به مردم متاثر از درگیری‌ها کمک کند.

گفتنی است که گروه طالبان در تاریخ ۲۲ حمل/ فروردین سال جاری، فعالیت کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سازمان جهانی بهداشت را در مناطق تحت کنترلش در افغانستان ممنوع اعلام کرد و پس از آن، صلیب سرخ نیز تمام فعالیت‌هایش را در سراسر افغانستان متوقف نمود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.