سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کانال قنات سر آسیاب قیر لایروبی شد

رئیس اداره امور فنی و زیر بنایی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از تجربه موفق و مشارکت جمعی بهره برداران در لایروبی و پاک سازی کانال انتقال آب قنات سر آسیاب شهر قیر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حبیب کوهکن گفت: قسمت ابتدایی کانال سرآسیاب به طول ۳۰۰ متر بر اثر بارندگی‌های اخیر و ریزش کوه مسدود و میزان دبی آب خروجی کاهش یافته بود که پس از رایزنی‌های لازم و با هماهنگی‌های انجام شده ذی نفعان نسبت به انجام این مهم اقدام کردند.

این کارشناس افزود: کانال اصلی این قنات بیش از یک کیلومتر طول دارد که نزدیک به ۵۰۰ متر از قسمت پائین دست آن با اعتبارات استانی دو میلیارد ریالی در سال‌های گذشته مرمت و بازسازی شده است.

او با اشاره به اینکه میزان دبی آب این قنات بیش از صد لیتر بر ثانیه است، تصریح کرد: با توجه به کوهستانی بودن ما بقی مسیر کانال تخصیص اعتبار ویژه به منظور مرمت و بهسازی آن از خسارت‌های احتمالی و هدر روی آب جلوگیری خواهد کرد.

به گفته کوهکن، آب جاری شده از این قنات مازاد بر مشروب نمودن قریب به ۲۰۰ هکتار از اراضی و باغات حومه شهر قیر موجب رونق تفرجگاه و ایجاد فضای سبز شهری شده است.

رئیس اداره امور فنی و زیر بنایی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین بیان کرد: با آموزش و ترویج فرهنگ مشارکت، مردم نسبت به انفال و دارایی‌های عمومی احساس مسئولیت کرده و کمک می‌کند تا خود بخشی از راهکار و راه حل باشند.

قنات سرآسیاب شهر قیر یکی از این مناطق طبیعی گردشگری در جنوب فارس بوده که تفرجگاه و مظهر همیشه جوشان آن در فاصله چند صد متری شمال شرق شهر قیر واقع شده است.

قیروکارزین در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.