شهردار منطقه ۱۰ شیراز گفت: برای رفع خطر از نقاط آبگیر و حادثه خیز منطقه ۷۰ میلیارد ریال هزینه شد.

۷۰ میلیارد ریال صرف رفع خطر از نقاط آبگیر منطقه شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمدزاده  شهردار منطقه ۱۰ شیراز با بیان اینکه برای رفع خطر از نقاط آبگیر و حادثه خیز منطقه ۷۰ میلیارد ریال هزینه شد، گفت: این اعتبار برای لوله گذاری و لایروبی مناطق آبگیر که از ابتدای سال ۹۸ تا پایان آبان ماه ۹۸ در نظر گرفته شده بود و در بارندگی‌های اخیر شاهد مهار آبگرفتگی و روانی تردد در سطح منطقه بودیم.

او اظهار داشت: در پی اجرای طرح تکمیل لوله گذاری خیابان شهید مظلومی و کوچه ۲ هاتف تا شهرک بهشتی به طول حدود ۴۵۰ متر، لوله گذاری و احیای مسیل گچ علی بابا در خیابان شهید صابر زارعی به طول حدود ۳۵۰ متر و در شهرک قصرقمشه ۲۵۰ متر لوله گذاری کاروگیت جهت دفع آب‌های سطحی و فاضلاب شهری و در ادامه در شهرک گویم به طول ۳۷۰۰ متر با هدف هدایت کننده آب‌های سطحی و احیای مسیل و رفع انسداد و لایروبی کامل کانال‌های عرضی در این مسیر‌ها انجام شده است.

شهردار منطقه ۱۰ شیراز بیان کرد: اقدامات صورت گرفته جهت رفع خطر از نقاط آبگیر و حادثه خیز لایروبی در سطح منطقه؛ لایروبی چاه‌های جذبی به تعداد ۲۳ حلقه چاه، لایروبی کانال‌های روبسته، جداول روباز و حفر ۶ حلقه چاه جذبی جدید که با هدف هدایت آب‌های سطحی و لایروبی مسیل‌های سطح منطقه صورت پذیرفته است.

احمدزاده در ادامه افزود: جدول گذاری جهت تقسیم حجم آب‌های سطحی در شهرک استقلال، بلوار آفرینش و فرعی‌های شهرک گلستان شمالی، خیابان سپهر و صفا، شهرک گویم خیابان ولایت، خیابان هاتف، تقاطع خرد در شهرک آرین از دیگر اقدامات این منطقه در راستای جلوگیری از آبگرفتگی معابر است.

او گفت: با اجرای کالورت و کانال بتنی در مسیل باغات دوکوهک و احداث کانال روباز خاکی و ایجاد حوضچه تاخیری جهت رسوب گل و لای موجود در سیلاب در مسیر آبراه دوکوهک و گلستان، ساخت دیواره‌های شیب شکن و رسوب گیر در طول این مسیر (کشتی خجسته) و اجرای جدول طولی خیابان ۴۵ متری دوکوهک به طول ۷۵۰ متر این مشکل نیز مرتفع شد.

احمدزاده افزود: با اجرای کانال روباز خاکی احیای مسیل گچ علی بابا به طول ۲۵۰ متر، کوچه ۲۳ آبشار گویم به طول ۱۱۰۰ متر و شهرک زیمنس به طول ۱۲۰۰ متر، مسیل قصرقمشه و انجیره که در ادامه مسیل ۴۵ متری گاز و جنب پمپ بنزین شریفی از درخت و درختچه و ضایعات پاکسازی شد.

شهردار منطقه ۱۰ شیراز بیان کرد: پیرامون دستور کار ضروری مبنی بر رفع نقاط حساس اقدامات فوق الذکر که طی یک برنامه کارشناسی تعریف شده انجام گردید، حدود ۹۰ درصد مشکلات دفع آب‌های سطحی در هنگام بارش نزولات آسمانی در سطح منطقه ۱۰ مرتفع شد.

احمدزاده تصریح کرد: عملیات اجرایی تکمیل لوله گذاری شهرک گویم با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال و اجرای لوله گذاری شهرک زیمنس خیابان گلبرگ با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال با هدف جمع آوری و دفع آب‌های سطحی محور شمالغرب شیراز همزمان با دهه مبارک فجر شروع خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.