سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دشمن با کاشت بذر شک و تردید برای مردم باعث فتنه ۸۸ شد

امام جمعه کرمان گفت: دشمن با کاشت بذر شک و تردید برای مردم باعث به وجود آمدن فتنه ۸۸ شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان با اعلام اینکه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت را در پیش داریم گفت: اگربازخوانی فتنه ۸۸ و فتنه‌های بعد از آن و فتنه‌های در راه هستند داشته باشیم شکل گیری فتنه‌های یکی از بستر‌ها بود.

او افزود: در همه فتنه‌ها بذر‌های باید فتنه گر‌ها بکارند که نتیجه آن شک و تردید مردم است.

علیدادی با اشاره به اینکه در فتنه ۸۸ بذر‌های شک و تردید در مردم کاشته شد اظهار کرد:نتیجه آن زیر سوال بردن سلامت انتخابات بود و تردیدی که برای مردم به وجود آوردند.

امام جمعه کرمان بیان کرد: یک شبکه گسترده در خارج با همراه بعضی‌ها در داخل هی به مردم گفتند رای شما را نخواندند و باعث فتنه شدند.

او با اعلام اینکه دو قطبی کردن جامعه از دیگر بستر‌های فتنه ۸۸ بود گفت:مردم را به دوقسمت تقسیم کردند و هرجا در کنار هم قرار می‌گرفتند باهم در مورد شرایط جامعه بحث می‌کردند و هر روز این دو قطبی شدن پررنگ‌تر می‌شد و فتنه به وجود آمد.

علیدادی افزود:این همان چیزی است که امام علی (ع) می‌گفتند سعی کنید اختلاف‌ها را کنار بگذارید و نگذارید جامعه دو قطبی شود.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه مطلب بعدی نفوذ دشمن بود اظهار کرد:قبل وبعد از فتنه ۸۸ نفوذ دشمن صراحتا در کشور زیاد بود و ستاد فرماندهی دشمن به صورت واضح برای اختلاف جامعه تلاش می‌کردند.

علیدادی بیان کرد:بستر دیگر در فتنه ۸۸ این بود کسانی که شکست خوردندنمی پذیرفتند و کسانی هم بردند فخر فروشی کردند و به رخ کشیدن مهار فتنه را سخت کرد وبستر فتنه به وجود آمد.

او با اشاره به اینکه در ماهیت فتنه ۸۸ اولش تحریک احساسات مردم بود که باعث شد هیجانات زیاد شود و به عقل اجازه فکر کردند ندادند گفت: جامعه را غبارآلود کردند تا میدان دید مردم کم شود و حق از باطل را تشخیص ندهند.

امام جمعه کرمان افزود: ورود خواص با سابقه طولانی در فتنه ۸۸و چرخاندن آن حتی نخست وزیر جنگ این کشور نتوانست از فتنه گران جدا شود و درکانون فتنه قرار گرفت.

او با اعلام اینکه بی اعتمادی مردم به حاکمیت یکی از تلاش‌های دشمن بود اظهار کرد:فتنه گران با آتش کشیدن اماکن عمومی و آسیب به مردم و بی احترامی به مقدسات ماهیت فتنه را روشن کردند.

علیدادی گفت:مدیریت فتنه توسط بیگانگان باعث شد ما عبرت‌های از فتنه ۸۸ بگیریم.

امام جمعه کرمان با اشاره به نقش بی بدیل رهبر بصیر و مجاهد انقلاب آیت الله خامنه‌ای گفت:رهبر انقلاب با هوشمندی توانست نقش حیاتی و حضور مردم را فراهم کند و مردم انقلابی در روز ۹ دیبا حضور در خیابان‌ها و تجدید میثاق با ولایت فتنه را خاموش کردند و امیداوریم این رهبر و مردم را بدانید.

انتهای پیام /س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.