امام جمعه ریگان گفت: کسانی که منافع کشور را به مذاکره با آمریکا و استیضاح ترامپ گره می‌زنند، بدانند از این دیگ دیگر آبی گرم نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی، امام جمعه ریگان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان به استیضاح ترامپ رییس جمهور آمریکا اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه قاضی طرح استیضاح از طرف رییس جمهور آمریکاست، مشخص می‌شود استیضاح ترامپ شکست خورده و نافرجام است.

او افزود: استیضاح شدن یا نشدن ترامپ تاثیر چندانی در سیاست خارجه آمریکا ندارد و نباید به آن دل خوش کرد.

 

حجت الاسلام رنجبرماهانی تصریح کرد: کسانی که منافع کشور را به مذاکره با آمریکا و استیضاح ترامپ گره می‌زنند بدانند از این دیگ دیگر آبی گرم نخواهد شد.

خطیب جمعه ریگان به آشوب‌های اخیر در منطقه اشاره کرد و بیان داشت: پس از آشوب‌های اخیر در سه کشور عراق، لبنان و ایران، بوی کباب به مشام اروپایی‌ها رسید، خیال کردند جبهه مقاومت شکست خورده است و نوبت به این رسیده است که ایران تن به سازش بدهد لذا سناریوی جدید اینستکس را در منطقه احیا کردند.

 

حجت الاسلام رنجبر ماهانی گفت: اینستکس بانک نیست بلکه یک شرکت تسویه حساب مالیست که وظیفه آن تسویه حساب مالی بین شرکت‌های ایرانی و اروپایی که قصد صادرات و واردات را دارند، است.

او افزود: سهامداران اینستکس سه کشور اروپایی هستند و کشور‌های دیگر نقشی در آن ندارند و در حقیقت روند تحویل کالا‌های صادراتی یک فرایند بسیار طولانی و تحقیر آمیز است.

خطیب جمعه ریگان اینستکس را شرطی کردن اقتصاد دانست و تصریح کرد: آمریکایی‌ها می‌گویند تا ایران FATA را نپذیرد، اروپایی‌ها هم اینستکس را نمی‌پذیرند.

 

حجت الاسلام رنجبر ماهانی در بخش دیگری از سخنانش به انتخابات پیش رو اشاره کرد و بیان داشت: انتخابات مظهر مردم سالاری دینی و یکی از بارزترین جلوه‌های مشارکت مردم در تعیین سرنوشت کشور و نظام است.

او افزود: دشمن در آستانه انتخابات با راه اندازی آشوب‌ها و اعتراضات به دنبال تحمیل استعفای دولت کنونی بود.

حجت الاسلام رنجبر ماهانی با بیان اینکه بی دولت سازی، هرج و مرج بوجود می‌آورد و حکومت ساقط می‌شود، ابراز داشت: پروژه بی دولت کردن چندین مرتبه هم در کشور ما کلید خورد، اخیرا هم بعد از افزایش نرخ بنزین و آشوب‌ها تعدادی از سیاسیون و نمایندگان به دنبال پروژه بی دولت کردن در کشورند.

امام جمعه ریگان بیان داشت: عده‌ای کمپین تحریم انتخابات راه انداخته اند که ما رای نخواهیم داد، رای ندادن یا بد رای دادن و انتخاب بد اوضاع را بدتر خواهد کرد.

 

او گفت: تنها راه علاج کشور از مشکلات اقتصادی انتخاب شایسته و اصلح است، پس باید مجلس و دولتی انتخاب کرد که خدمتگذار عموم مردم باشد.

حجت الاسلام رنجبرماهانی به بودجه سال آینده کشور اشاره کرد و افزود: بودجه سال ۹۹ یکسری نقاط قوت و ضعف دارد، نقاط قوتش این است، ما در سال‌های گذشته وابستگی زیادی به نفت داشتیم، اما در بودجه ۹۹ وابستگی ما کمتر شد.

او تأکید کرد: دولتمردان باید توجه داشته باشند حذف بودجه علمی، پژوهشی و فرهنگی به معنای توقف فعالیت علمی و فرهنگی و پژوهشی است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار