سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هند واردات نفت خام خود را کاهش داد

واردات نفت خام هند در ماه نوامبر شاهد کاهش ۶ درصدی بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، واردات نفت خام هند از آمریکای لاتین درماه نوامبر به پایین‌ترین سطح در ۲۰ ماه گذشته رسید.

بر اساس داده‌های منابع حمل و نقل دریایی و بخش صنایع، هند در ماه نوامبر روزانه چهار میلیون و ۲۸۰ هزار بشکه نفت خام وارد کرد که شش درصد نسبت به ماه قبل آن (اکتبر) کاهش داشت. این کاهش (واردات نفت) به علت کسری بودجه هند است، اما احتمال می‌رود کاهش واردات نفت همچنین نشانه کندی رشد اقتصادی دهلی نو باشد.

هند در ماه گذشته پیش بینی هایش برای رشد تقاضای سوخت در سال مالی جاری را به ۱/۳ درصد تغییر داد که کمترین افزایش طی شش سال است. هند سومین کشور بزرگ وارد کننده نفت در جهان است.

داده‌ها حاکی از این است که همزمان با تلاش پالایشگاه‌های هند برای خرید نفت خام سنگین مشابه از کشور‌های منطقه غرب آسیا با هدف کاهش هزینه‌های حمل و نقل، سهم آمریکای لاتین از واردات نفت هند در ماه نوامبر به پایین‌ترین سطح خود در ۲۰ ماه گذشته رسید.

بر اساس این داده‌ها، هند در ماه نوامبر گذشته روزانه ۳۹ هزار و ۴۰۰ بشکه نفت خام از آمریکای لاتین وارد کرد که ۹.۱ درصد از کل واردات نفت این کشور را تشکیل می‌دهد و در مقایسه با ماه اکتبر ۱۲ درصد کاهش داشت. واردات نفت هند از آمریکا، کانادا و آفریقا نیز کاهش یافت. اما واردات نفت خام هند در ماه نوامبر و در مقیاس سالانه ۱.۲ درصد افزایش داشت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.