پیش بینی آژانس بین المللی انرژی درباره افزایش بهای نفت تا پایان 2016

مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد پیش بینی می شود با روند رو به افزایش تقاضا برای نفت، بهای طلای سیاه تا پایان سال جاری میلادی افزایش یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری کیودو، مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد: پیش بینی می شود بهای نفت تا پایان امسال با روند رو به افزایش تقاضا از جانب کشورهای نوظهوردر این عرصه افزایش یابد.

«فاتح بیرول،» مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی، پس از دیدار با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، در توکیو اعلام کرد؛ پیش بینی می شود بهای نفت تا پایان امسال یا حداکثر سال آینده میلادی با روند رو به افزایش تقاضا از جانب کشورهای نوظهور همچون هند و چین افزایش یابد.

وی افزود: آژانس بین المللی انرژی پیش بینی می کند بازار نفت متعادل شود و بهای نفت در پایان امسال یا حداکثر سال 2017 میلادی افزایش یابد.

بیرول خاطر نشان کرد؛ کشورهای وارد کننده نفت همچون ژاپن ، کشورهای اروپایی و چین از کاهش بهای نفت سود می برند حال آنکه کشورهای صادرکننده نفت از جمله روسیه و کشورهای خاورمیانه به شدت از کاهش بهای نفت متضرر شده اند. 

وی یکی از مدعوین به نشست اقتصادی با شینزو آبه و دیگر مقامات بلندپایه دولتی است که در چارچوب آمادگی برای اجلاس گروه هفت در ماه مه برگزار می شود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار