ایندیا تایمز: کاهش 4 درصدی واردات نفت هند از ایران/ میزان صادرات نفت تهران به پیش از تحریم‌ها رسید

میزان واردات نفت خام دهلی نو از ایران در ماه میلادی گذشته بیش از 4 درصد کاهش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت ایندیا تایمز، خرید نفت هند از ایران در ماه سپتامبر (30 روز منتهی به 9 مهر) با کاهش 4.1 درصدی همراه بود. 

بر این اساس، پس از افزایش میزان واردات نفت هند از ایران در ماه اوت (30 روز منتهی به 9 شهریور) که بالاترین میزان در 15 سال گذشته بود، میزان واردات نفت در ماه میلادی گذشته کاهش یافت. هند پس از چین با واردات 552 هزار بشکه نفت خام در روز از ایران، دومین خریدار بزرگ نفت تهران است. این میزان واردات نفتی دو برابر مدت مشابه سال گذشته است. پس از برداشته شدن تحریم‌ها تهران در ماه ژانویه سال گذشته (دی ماه)، واردات نفت هند از ایران به یک باره با رشد 90.5 درصدی، به 411 هزار و 900 بشکه در روز رسید. تهران پس از برداشته شدن تحریم‌ها، برای بازپسگیری بازار از عراق و عربستان به عنوان رقبای خود، صادرات نفت را افزایش داد. 

در ادامه این مطلب آمده است: دو منبع اعلام کردند میزان صادرات نفت خام تهران در ماه سپتامبر به 2.8 میلیون بشکه در روز رسیده است. این میزان تقریبا با میزان صادرات ایران پیش از تحریم‌ها برابری می‌کند. بخاطر فشار تحریم‌ها، واردات نفت هند از ایران به شدت محدود شد و به 5.8 درصد میزان گذشته رسیده بود. 

کشور هند با 4.47 میلیون بشکه واردات روزانه نفت، سومین وارد کننده بزرگ جهانی نفت است. میزان واردات نفت دهلی نو در ماه سپتامبر شاهد رشد 4.4 درصدی بود.  
 
انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار