سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون امور آسیب‌ها و مسائل اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور:

دین، مهمترین منبع سرمایه اجتماعی

معاون امور آسیب‌ها و مسائل اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور گفت:دین بر رفاه ذهن تاثیر گذار و مهمترین منبع سرمایه اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، رضا محبوبی معاون امور آسیب‌ها و مسائل اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در همایش ملی سرمایه اجتماعی بر پایه آموزه‌های اسلامی با بیان اینکه منحصر به فردترین منبع برای تولید و نگهداشت سرمایه اجتماعی، دین است گفت: اگر حکمرانی کشور بر مبنای آموزه‌های دینی تدوین نشود، اوضاع سرمایه اجتماعی در کشور بدتر می‌شود.

محبوبی با بیان اینکه رشد عرفان‌های کاذب و فردگرایی نمی‌تواند انسان را قانع کند و به آرامش برساند، گفت: نیاز انسان معاصر به معنویت از بین نرفته و بیش از گذشته تبلور یافته است.

او افزود: توسعه فناوری و پاسخ علمی به پدیده‌ها کاهش زمینه توسل به دین را فراهم کرده است و در جامعه بسیار نیازمند ترویج گفتمان درون دینی هستیم.

معاون امور آسیب‌ها و مسائل اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور اضافه کرد: همواره دین در تار و پود جامعه ما حضور داشته است و هیچ تحلیلی از وضعیت از جامعه ایران بدون توجه به نقش دین، اعتبار ندارد.

محبوبی گفت: در یک پیمایش، وضعیت دینداری در رفاه ذهنی با تاثیر عوامل مادی بر رفاه اجتماعی را بررسی کردیم و اثبات شد که امروز دین در بسیاری از شئون زندگی ما اثرگذار است.

او تاکید کرد: تاثیر عامل دینداری بر رفاه ذهنی از پایگاه اقتصادی و اجتماعی بیشتر است.

معاون امور آسیب‌ها و مسائل اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور افزود: سرمایه اجتماعی کالای عمومی است و توسط مردم هم تولید می‌شود پس نمی‌توان بدون توجه به نقش مردم بر سرمایه اجتماعی تاکید کرد.

او اضافه کرد: سرمایه اجتماعی بر خلاف سرمایه انسانی وارداتی نیست و باید در همان جامعه تولید شود.

معاون امور آسیب‌ها و مسائل اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور گفت: استفاده از این سرمایه نه تنها کم نمی‌شود بلکه افزایش هم می‌یابد.

محبوبی اضافه کرد: اوضاع سرمایه اجتماعی ما خیلی خوب نیست به طوری که بر اساس پیمایش‌های صورت گرفته، شاخص‌های سرمایه اجتماعی خرد تا کلان کشور در سال گذشته به نسبت سال ۹۳ کاهش داشته است.

او با بیان اینکه در حال فرسایش سرمایه اجتماعی هستیم، گفت: مراکز فرهنگی و تربیتی در نهادینه کردن فضیلت‌های اخلاقی در جامعه، کم کاری کرده اند.

معاون امور آسیب‌ها و مسائل اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور گفت: اگر حکمرانی کشور بر مبنای آموزه‌های دینی تدوین نشود، اوضاع سرمایه اجتماعی در کشور بدتر می‌شود.

محبوبی اضافه کرد: منحصر به فردترین منبع برای تولید و نگهداشت سرمایه اجتماعی، دین است.

او اضافه کرد: وضعیت روحانیت به عنوان یک نهاد مرجع در جامعه دستخوش تغییر شده است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.