سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون اجتماعی بهزیستی قم خبر داد؛

ساماندهی ۱۷۰ کودک کار در قم

معاون اجتماعی بهزیستی قم از ساماندهی ۱۷۰ کودک کار در مرکز حمایتی کودک و خانواده بهزیستی قم از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،مریم علیشیری،معاون امور اجتماعی بهزیستی قم گفت:  از ابتدای امسال تاکنون،‌ ۱۷۰ کودک کار در مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده بهزیستی استان پذیرش و از خدمات مرکز به‌صورت رایگان بهره‌مند شده‌اند.

او افزود: خدمات این مرکز شامل پیگیری‌های مددکاری، روانشناسی، آموزشی، حمایت‌های مالی، حمایت از ادامه تحصیل کودکان، برنامه‌های اوقات فراغت و اشتغال برای اعضای خانواده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی قم عنوان کرد: ۶۱ درصد کودکان کار پذیرش‌شده در مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده، بین سنین ۶ تا ۱۲ سال و ۲۹ درصد نیز بین ۱۳ تا ۱۸ سال بودند.

به گفته او، کودکان کار بیشتر در خانواده‌هایی دیده می‌شوند که یا سرپرست خانواده معتاد بوده و یا خانواده سرپرست مناسب ندارد و یا خانواده در وضعیت اقتصادی نامناسبی به سر می‌برد.

علیشیری بیان کرد: این کودکان بیشتر در زمینه کار با ترازو، دست‌فروشی، گل‌فروشی در خیابان و کار در کارگاه‌های کوچک ازجمله کوره‌های آجرپزی، تولیدی کفش و صندل فعالیت می‌کنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی قم بابیان این‌که سال گذشته حدود ۴۰۰ کودک کار در قم ساماندهی شد،‌ اضافه کرد: این کودکان بعد از شناسایی و یا ارجاع از سوی نهادهای انتظامی و قضایی و یا به‌صورت خودمعرف در مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده پذیرش‌شده و از طریق ارتباط با خانواده، بر اساس نوع و میزان مشکل از خدمات مرکز بهره‌مند می‌شوند.

او ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های بهزیستی و مددکاران، مرکز توانمندسازی خانواده است که در این مرکز اقدام‌های لازم برای ایجاد منبع درآمد سالم برای خانواده به شیوه‌های ممکن از طریق آموزش حرفه و پرداخت وام‌های اشتغال‌زایی، مشاغل خانگی و سرمایه کار صورت می‌پذیرد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی قم عنوان کرد: در این مرکز به‌منظور ارتقای سطح اطلاعات عمومی خانواده‌های این کودکان و خود آن‌ها، کارگاه‌های آموزشی در موضوع‌های مختلف ازجمله مهارت‌های زندگی، مهارت‌های ارتباطی و فرزندپروری، آشنایی با انواع آسیب‌های اجتماعی، آسیب‌های نوپدید و آسیب‌های حاصل از فضای مجازی برگزار می‌شود.

علیشیری گفت:شهروندان در صورت مشاهده کودکان کار با شماره‌های ۱۳۷ شهرداری، ۱۱۰ ناجا و ۱۲۳ اورژانس اجتماعی تماس حاصل نمایند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.