سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای ۱۱۴ طرح پژوهشی کشاورزی در استان کردستان

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کردستان گفت: محققان این مرکز هم اکنون ۱۱۴ طرح پژوهشی و تحقیقاتی ملی و استانی را پیگیری و در دست اجرا دارند.

 به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ابراهیم روحی معاون پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کردستان گفت: طرح‌های تحقیقاتی این مرکز در زیر بخش‌های مختلف کشاورزی شامل اصلاح بذر، منابع طبیعی، گیاه پزشکی، علوم دامی و دامپزشکی، آبخیزداری، آب و خاک، اقتصادی و اجتماعی است.

او افزود: برخی از این طرح‌ها در گستره شرایط جغرافیایی ملی، استانی، مستقل و غیر مستقل و سفارشی از جانب دستگاه‌های اجرایی برای افزایش راندمان تولیدات بخش کشاورزی در حال اجرا است.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کردستان بیان کرد: امسال هفت یافته تحقیقاتی در حوزه‌های زراعی از سوی این مرکز معرفی شده که ارقام زراعی ویژه مناطق سرد معتدل و از عملکرد بالا و مقاومت بیشتری نسبت به خشکسالی و سرما نسبت به ارقام کشت شده قبلی دارند.

روحی یادآور شد: چهار مورد از این ارقام در بخش گندم دیم، ۲ مورد جوی دیم و یک مورد ماشک علوفه است که ویژه مناطق سرد و معتدل است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.