سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تمام محور‌های مواصلاتی کردستان باز است

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: هم اکنون تردد در تمام جاده‌های استان باز و ترافیک روان به صورت عادی جریان دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، دانش زندی با بیان اینکه هم اکنون تمام محور‌های ارتباطی استان باز و تردد به صورت روان در جریان است، افزود: لغزندگی سطح جاده‌ها به علت بارش‌های روز گذشته و افت دما در محور قروه به همدان وجود دارد و لازم است رانندگان با احتیاط رانندگی کنند.

او افزود:برخی از گردنه‌ها و مناطق کوهستانی استان نیز در محور‌های اصلی از جمله سنندج - دهگلان و سنندج - مریوان شاهد بارش برف مه رقیق است، اما کاهش دید محسوسی در آن‌ها گزارش نشده است.

زندی در ادامه گفت:به دلیل بارش‌های شدید برف فعلا محور سروآباد به پاوه مسدود است.

او افزود: وجود مه غلیظ در ۲ محور سقز - بانه و دیواندره - بیجار موجب کاهش دید افقی رانندگان تا عمق ۵۰ متر شده و تردد در این مسیر‌ها را با کُندی مواجه کرده است.

زندی اضافه کرد: با توجه به شدت بارش‌ها به ویژه برف در محور‌های سقز - بانه محدوده گردنه خان، بانه - سردشت، دیواندره - بیجار و ایرانخواه - تکاب راهداران از شامگاه شنبه تا بامداد امروز درگیر برف روبی و نمک پاشی این مسیر‌ها بودند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: در این مدت ۱۸۲ راهدار با استفاده از ۱۱۵ دستگاه خودرو، حدود ۹۷۶ کیلومتر باند از محور‌های درگیر را نمک پاشی و برف روبی کرده و اکنون نیز در محور‌های ارتباطی در حال ارایه خدمات راهداری طرح زمستانی هستند.

وی همچنین از درگیر بودن ۱۰ همکار با هفت دستگاه در محور‌های روستایی در شب گذشته خبر داد و یادآور شد: در این مدت راهداران بخش خصوص تواستند ۶۵ کیلومتر از مسیر‌های روستایی اولویت دار را برف روبی کنند، امروز نیز با استفاده از توان راهداران بخش دولتی و خصوصی تمام راه‌های روستایی شهرستان‌های بانه و دیواندره برف روبی می‌شود.

زندی در پایان گفت:مردم از سفرهای غیر ضرور خودداری کرده و در صورت انجام سفر تجهیزات زمستانی همراه خود داشته و به هشدارها و اخطاریه‌ها توجه جدی کنند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.