سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز ثبت نام خوزستانی‌ها در طرح مسکن ملی

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان از آغاز ثبت‌نام خوزستانی‌ها در طرح مسکن ملی از ساعت ۱۰ امروز شنبه ۱۶ آذرماه خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدحسین پناهی‌فر معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان در خصوص آغاز ثبت نام طرح مسکن ملی در خوزستان، گفت: طرح مذکور همزمان با استان‌های یزد، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه و همدان آغاز شده است.

او با اشاره به اینکه متقاضیان از ساعت ۱۰ امروز شنبه ۱۶ آذرماه با مراجعه به درگاه www.tem.mrud.ir فرآیند‌های ثبت‌نام در این طرح را آغاز کرده‌اند، بیان داشت: این درحالی است که ثبت‌نام برای مسکن ملی در خوزستان و ۴ استان تعیین شده دیگر تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه مورخ ۱۸ آذر به پایان می‌رسد.

پناهی فر ادامه داد: در مرحله اول اجرای طرح تعداد ۴ هزار و ۴۰ مسکن ملی برای استان در نظر گرفته شده که در صورت تکمیل ظرفیت این میزان، سامانه ثبت نام متقاضیان بسته خواهد شد.

این مقام مسئول، ساخت واحد‌های مسکونی این طرح در استان را به صورت آپارتمان عنوان کرد و اظهار داشت: متاهل بودن، نداشتن خانه توسط خود و همسر، خانه اولی بودن، ۵ سال سکونت در شهر مورد نظر و سبز بودن فرم «ج» آن‌ها (استفاده نکردن از تسهیلات و یارانه‌های ارگان‌های دولتی) از شرط‌های لازم ثبت‌نام متقاضیان در این طرح است.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه زمین این واحد‌ها نیز امسال قیمت گذاری می‌شود و پس از گذشت ۲ سال، در اقساط ۳۶ ماهه از متقاضیان دریافت می‌شود، تصریح کرد: پس از اتمام ثبت‌نام و پالایش متقاضیان، اراضی موردنیاز طرح در اختیار بنیاد مسکن قرار خواهد گرفت تا نسبت به ساخت واحد‌های طرح مسکن ملی اقدام شود.

در قالب طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و ۱۰۰ هزار واحد در شهر‌های کوچک ساخته می‌شود.

متاهل و سرپرست خانوار بودن، سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، توانایی پرداخت اقساط، توانایی تامین هزینه ساخت و نیز فاقد مالکیت مسکونی از سال ۱۳۸۴ به بعد از جمله شرایط مورد نیاز برای متقاضیان دریافت مسکن ملی است.

انتهای پیام/گ

ثبت نام خوزستانی‌ها در طرح مسکن ملی آغاز شد

برچسب ها: مسکن ، راه و شهرسازی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
سمیره حمیداوی
۲۲:۳۳ ۰۶ تير ۱۳۹۹
من صاحب ۴فرزند یتیم هستم وار کرایه نشینی خسته شدم و هیچ درآمدی ندارم ممنون میشم من صاحب خانه بشم
احمداحمدی
۱۹:۱۵ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
ثبت نام زمین مسکونی