سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده مردم کرمان در مجلس مطرح کرد؛

ضرورت ورود سفرا به فعالیت‌های اقتصادی در شرایط تحریم

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز در شرایط تحریم نیاز است که سفرای ما به فعالیت‌های اقتصادی ورود کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایطی که امریکا اقتصاد ما را تحریم کرده است این توافقنامه‌ها به همکاری و ارتباط ایران با کشور‌های دیگر کمک می‌کند.

او با بیان اینکه این موافقتنامه‌ها یکی از محور‌های مهم و اساسی در حوزه اوراسیا است افزود: اعداد و ارقام در حوزه تجارت نشان می‌دهد که تراز تجاری ما یک سوم منفی است.

پورابراهیمی بیان داشت: زیرساختی که در تجارت خارجی مدنظر است باید اصلاح شود و یکی از موارد مهم رصد فعالان اقتصادی و پیگیری مشکلات آنان تا مرز و خارج از مرز به جای همکاری و مشارکتی اقتصادی و شکل‌گیری رقابت هاست که منجر به خروج تاجران ایرانی است که در خارج از کشور فعالیت می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی گفت: باید اتحادیه تجاری مشترک تشکیل دهیم تا همه تولیدکنندگان در قلب این اتحادیه فعالیت کنند که متاسفانه اتاق، فعالان اقتصادی و وزارت صمت به این موضوع توجه ندارند.

او با بیان اینکه باید در یک بستر فعالیت مشترک امور صادرات کشور را پیگیری کنیم، بیان داشت: در حال حاضر وضعیت مناسبی وجود ندارد و اتاق بازرگانی استان و کشور می‌تواند به این امر کمک کند و یک ساختار در بخش خصوصی تشکیل و فعالیت‌ها با یک رویکرد واحد صورت گیرد.

پورابراهیمی گفت: حضور در بازار‌های جهانی از طریق برند است که در ایران این اتفاق نیفتاده است.

او گفت: امروز در شرایط تحریم نیاز است که سفرای ما به فعالیت‌های اقتصادی ورود کند و موفق بودن در اتحادیه اوراسیا نیازمند یک تشکل قوی در حوزه وزارت امور خارجه با مسئولیت سفرای چند کشور است.

او گفت: وزارت صمت نیز از طریق معاونت بازرگانی خارجی و رایزنی اقتصادی در خارج از کشور نقش مهمی دارد و بخش خصوصی که عملیات اجرایی را انجام می‌دهد باید ورود جدی داشته باشد.

پورابراهیمی بیان داشت: با ظرفیتی که در استان کرمان داریم می‌توانیم تراز تجاری که با اوراسیا منفی ست را افزایش دهیم.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.