سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیا کابل آلوده‌ترین شهر جهان است؟

در حالی که یک نهاد هواشناسی آمریکایی موسوم به «Air Visual» امروز یکشنبه اعلام کرده است که کابل در رده ‌بندی روزانه از نظر میزان آلودگی هوا در میان شهرهای جهان، در مقام نخست قرار گرفته، سازمان محیط زیست افغانستان این گزارش را رد کرده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که یک نهاد هواشناسی آمریکایی موسوم به «Air Visual» امروز یکشنبه اعلام کرده است که کابل در رده ‌بندی روزانه از نظر میزان آلودگی هوا در میان شهرهای جهان، در مقام نخست قرار گرفته سازمان محیط زیست افغانستان این گزارش را رد کرده است.

براساس جدول رده ‌بندی که در ‌سایت این نهاد منتشر شده، آمده است که کابل پایتخت افغانستان امروز یکشنبه با شاخص ۲۴۶ در رده نخست شهرهای آلوده جهان جا گرفته است.

لاهور پاکستان، دهلی نو و بمبئی هندو داکا بنگلادش پس از کابل به ترتیب با شاخص های ۱۹۲، ۱۵۸، ۱۸۲ و ۱۷۱ در رده های بعدی آلوده‌ترین شهرهای جهان قرار گرفته است.

ایرنا نوشت: اما سازمان حفاظت محیط زیست افغانستان گزارش این سایت آمریکایی  در باره آلودگی هوای کابل را رد کرده می گوید این نهاد هیچ دستگاهی در کابل ندارد که براساس آن گزارش روزانه از آلودگی هوا را منتشر کند و گزارش آنها در کابل براساس تخمین است.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.