سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام عمل جراحی میکروسکوپی بر روی مغز یک بیمار در لامرد

رئیس بیمارستان حضرت، ولی عصر (عج) شهرستان لامرد از عمل جراحی نادر میکروسکوپی مغز بر روی مغز یک بیمار در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فریبرز غفارپسند جراح مغز و اعصاب و رئیس بیمارستان حضرت، ولی عصر (عج) شهرستان لامرد بیان کرد: فردی از اهالی شهر تهران نیمه شب با علائم سردرد شدید به اتفاقات بیمارستان لامرد مراجعه کرد و با تشخیص پزشک تحت آزمایش سی‌تی‌اسکن قرار گرفت.

او بیان کرد: نتیجه سی‌تی اسکن نشان داد که این مرد ۳۷ ساله، مبتلا به کیست کولویید در بطن سوم مغز است و باید تحت عمل جراحی قرار گیرد که با انتقال وی به بخش مراقبت‌های ویژه، برای عمل آماده شد.

غفار پسند با اشاره به اینکه انجام چنین عمل جراحی میکروسکوپی، نادر محسوب می‌شود، تصریح کرد: در روش میکروسرجری، با استفاده از میکروسکوپ پیشرفته و با برداشتن بخش کوچکی از استخوان جمجمه از طریق یک برش کوچک کورتیکال مغزی، بطن مغزی باز شده و سپس کیست مورد نظر آزاد و خارج می‌شود.

رئیس بیمارستان لامرد افزود: کیست‌های کلویید بطن سوم مغزی، خوش خیم بوده، ولی در مکانی بسیار خطرناک در مغز قرار می‌گیرد و این کیست‌ها با بستن سوراخ‌های مونرو که محل تخلیه مایع مغزی نخاعی است، باعث هیدروسفالی و افزایش فشار مغز شده که در صورت تشخیص ندادن و درمان به موقع منجر به مرگ مغزی می‌شود.

غفار پسند با رضایت از نتیجه این عمل افزود: در حال حاضر حال عمومی بیمار مساعد است و انتظار می‌رود به زودی مراحل ترخیص را انجام دهند.

او، به آمار عمل های جراحی و خدمات این مرکز به بیماران منطقه جنوب اشاره و تاکید کرد: ماهیانه حدود ۴۰ بیمار از استان‌های فارس، هرمزگان و بوشهر در این بیمارستان تحت عمل جراحی مغز و اعصاب قرار می‌گیرند، که عمل‌های جراحی در این مرکز با استفاده از امکانات پیشرفته و احتساب تعرفه دولتی انجام می‌شود.

شهرستان لامرد در فاصله ۴۰۰ کیلومتری شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

عمل نادر مغز بر روی یک بیمار در لامرد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.