سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به گلخانه در استان مرکزی

طرح انتقال کشت سبزیجات و صیفی‌جات از فضای باز به محیط گلخانه‌ها در استان مرکزی در حال اجراست.

آنجفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: به منظور جلوگیری از سرمازدگی، تامین بازار، بهره وری بیشتر و مصرف آب کمتر، مراحل اولیه طرح انتقال کشت سبزی و صیفی جات در استان مرکزی شروع شده و تا پایان سال به مرور به متقاضیان مشاوره خدمات و تسهیلات داده می‌شود.

آنجفی افزود: سیاست وزارتخانه برتغییر الگوی کشت است و با بردن محصولات به کشت گلخانه‌ای مصرف آب به یک دهم کاهش خواهد یافت و تولید محصول ۱۰ برابر می‌شود.

او اضافه کرد: در استان مرکزی بیش از ۱۳ هزار هکتار سبزی صیفی و محصولات جالیزی و ۴۸۰ هکتار محصولات گلخانه‌ای از جنس گل و گیاه زینتی وجود دارد و برای اجرای کشت گلخانه‌ای تاکنون ۱۷۰ هکتار موافقت اصولی و پروانه تاسیس صادر شده است.

اجرای انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به گلخانه در ۲۵ هکتار استان مرکزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: از این میزان ۲۵ هکتار در زمینه انتقال به محیط گلخانه‌ها به بهره‌برداری رسیده که توانستیم ۱۸۰ لیتر بر ثانیه مصرف آب را کاهش دهیم و در تولید و برداشت محصول افزایش داشته باشیم و با این کار در فصول مختلف از ضرر و زیان محصولات جلوگیری خواهیم کرد.

او در پایان هم از پرداخت تسهیلات با سود ۷ درصد و ۹ درصد با بازپرداخت طولانی مدت خبر داد و از متقاضیان خواست تا به ادارات جهاد کشاورزی شهرستان خود برای این طرح مراجعه کنند.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.