سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت ۸۱۰۰ تن محصول خرما در شهرستان کرمان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: برداشت محصول خرما در شهرستان کرمان از اواخر مرداد ماه آغاز و اوایل آذر ماه با میزان تولید ۸۱۰۰ تن و متوسط عملکرد ۳۰۰۰ کیلوگرم در هکتار پایان یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد مسعودی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: برداشت محصول خرما در شهرستان کرمان از اواخر مرداد ماه آغاز و اوایل آذر ماه با میزان تولید ۸۱۰۰ تن و متوسط عملکرد ۳۰۰۰ کیلوگرم در هکتار پایان یافت.

او گفت: سطح زیر کشت این محصول در شهرستان کرمان، ۳۲۵۹ هکتار است که از این میزان ۲۷۰۰ هکتار بارور و ۵۵۹ هکتار غیر بارور است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان خاطر نشان کرد: متوسط قیمت یک کیلوگرم خرما در سال جاری ۱۰۰۰۰ تومان می‌باشد که درامدی حدود ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان را عاید باغداران می‌نماید.

او خاطر نشان کرد: ارقام خرمای شهرستان شامل پرکو، کروت، بزمانی، هفتادگری، عبدالهی، قصب، مضافتی، پیارم و مجول می‌باشد که در سال جاری باغداران با کاهش ۳۰ درصدی عملکرد نسبت به سال گذشته مواجه شدند که از مهمترین علل آن آفت زنجره خرما و وجود باغات فرسوده و مسن را می‌توان ذکر نمود.

انتهای پیام/س

آغاز برداشت محصول خرما در شهرستان کرمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۳۸ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
خرماهای شهرستان کرمان کدوم محله هستند ما بریم از سر باغ بخریم