سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وقوع ۱۳ هزار و ۱۰۲ زلزله در چهارمحال و بختیاری

از سال ۱۳۵۶ تا کنون ۱۳ هزار و ۱۰۲ زلزله در استان چهارمحال و بختیاری رخ داده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مرتضی زمان‌پور سرپرست دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری در نشست هم‌اندیشی مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران با بیان اینکه این استان یکی از مناطق زلزله خیر کشور است گفت: از سال ۱۳۵۶ تا کنون ۱۳ هزار و ۱۰۲ زلزله در این استان رخ داده است.

او افزود: از این تعداد یک هزار و ۱۴۰ زلزله بالای سه درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) و ۱۱ هزار و ۹۶۲ زلزله کمتر از سه ریشتر بوده است.

زمان پور با اشاره به پدیدار شدن ۱۵ دوره خشک‌سالی در چهارمحال و بختیاری در ۳۰ سال گذشته اضافه کرد: بیشترین سیلاب‌های استان در این مدت در ماه‌های بهمن تا اردیبهشت جاری شده است.

او ادامه داد: در این مدت ۱۳۶ سیل در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری جاری شد.

زمان پور گفت: در بارش‌های سیل آسای بهار امسال در چهارمحال و بختیاری ۱۸ دستور صریح از سوی استاندار برای کنترل سیلاب، کاهش حوادث و جلوگیری از تلفات جانی در استان صادر و اجرا و ۱۶ روستا از سکنه تخلیه شد.

او افزود: سیل بهار امسال شش هزار میلیارد ریال خسارت شامل یک هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال در حوزه مسکونی، دو هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال در بخش کشاورزی و دو هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال در قسمت زیربنایی به استان وارد گردید.

زمان پور اضافه کرد: از این میزان خسارت تا کنون چهار هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال برابر ۷۱ درصد به چهارمحال و بختیاری تخصیص یافته است و بقیه تا تیر سال آینده اختصاص داده می‌شود.

او ادامه داد: بر اساس قانون جدید مدیریت بحران کشور با مدیران سهل انگار در هنگام حوادث برخورد جدی و متخلفان توبیخ خواهند شد.

زمان پور گفت: برای مقابله با هر گونه بحران احتمالی در چهارمحال و بختیاری تا کنون ۱۱۲ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین در اختیار شهرداری‌ها و برخی دستگاه‌های اجرایی استان قرار گرفته است.

او افزود: گروه‌ه ایی هم از سوی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان تمامی این ماشین آلات و روند وضعیت آمادگی برای خدمات رسانی را مورد بررسی قرار می‌دهند.

زمان پور اضافه کرد: با توجه به شروع بارش‌های چهارمحال و بختیاری در فصل پاییز هم اکنون گروه‌های راهداری در نقاط مختلف استان آماده به کار هستند.

او ادامه داد: تعطیلی و یا تأخیر در زمان آغاز فعالیت مدرسه‌های شهرستان‌های ۱۰ گانه چهارمحال و بختیاری در فصل سرد سال با هماهنگی فرمانداران و رؤسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها صورت می‌گیرد.

زمان پور در پایان گفت: اختیار تعطیلی و یا تأخیر در زمان آغاز فعالیت دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری با استاندار است.

انتهای پیام/ف

چهارمحال و بختیاری یکی از مناطق زلزله خیر کشور است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.