استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: فرمانداران موظف به شناسایی نقاط حادثه خیز در حواشی رودخانه‌ها و پل‌ها هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست ستاد بحران این استان گفت: برای مقابله با هرگونه بحران احتمالی در مواجه با سیلاب فصل زمستان، فرمانداران هر شهرستان موظف به شناسایی نقاط حادثه خیز در حواشی رودخانه‌ها، مسیل‌ها و پل‌ها هستند.

او افزود: فرمانداران هرچه سریع‌تر نسبت به آخرین وضعیت شهرستان خود در مواجه با هرگونه خطر احتمالی سیلاب اقدام کنند.

عباسی اضافه کرد: گروه‌های بازدید موظفند پس از شناسایی نقاط حادثه خیز، موارد را به صورت مکتوب به دستگاه‌های مربوط انتقال دهند و در نامه مکتوب نسبت به رفع خطر تأکید شود.

او ادامه داد: تمامی مکاتبات مرتبط با شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان مستند گردد تا چنانچه خطری متوجه استان شد دستگاه متخلف به راحتی شناسایی و با آن برخورد شود.

عباسی با اشاره به قانون جدید مدیریت بحران کشور گفت: طبق این قانون اگر کسی در مأموریت‌های مدیریت بحران جان خود را از دست دهد، به عنوان فداکار خدمت معرفی می‌شود.

او، بر ایجاد آمادگی دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی برای مقابله با شرایط بحرانی در بروز بلایای طبیعی تأکید کرد و افزود: سهل‌انگاری دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی در شرایط بحرانی پذیرفتنی نیست.

عباسی با اشاره به سیلاب امسال اضافه کرد: با توجه به شرایط محتمل فصل پاییز و زمستان از هم اکنون همه دستگاه‌های عضو ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شهرستان‌ها به خصوص دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی از جمله آب، برق، گاز، راهداری، جمعیت هلال احمر و اورژانس تدابیر لازم را اندیشیده و نسبت به افزایش سطح آمادگی خود اهتمام کافی داشته باشند.

او بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد، بسیج، مشارکت جوامع محلی در مقاطع بحرانی تأکید کرد و گفت: مردم باید در هر شرایطی احساس کنند که مسئولان و نهاد‌های مربوطه آمادگی لازم را دارند.

انتهای پیام/ف

نقاط حادثه خیز چهارمحال و بختیاری شناسایی شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار