سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارگاه آموزشی "شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر" در خرم آباد برگزار می شود

کارگاه آموزشی یک روزه "شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر" امروز ۲۵ آبان ماه با تلاش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، در خرم آباد برگزار می‌شود.

گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، کارگاه آموزشی یک روزه "شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر" امروز ۲۵ آبان ماه با تلاش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، در خرم آباد برگزار می‌شود.
احمد حسین فتایی، مدیر کل، ضمن اعلام این خبر، هدف از اجرای طرح"شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر" کمک به برنامه‌ریزی برای توسعه پایدار، مشارکتی و مبتنی بر رویکرد آمایشی در شهر‌ها و مناطق فرهنگی ایران عنوان کرد و گفت: کشف، جذب و پرورش فعالیت‌ها و حمایت از پیشنهاد‌های نو، خلاقانه، اثربخش و پایدار بومی، ساماندهی و بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در سطح محلی و بومی مبتنی بر فرهنگ ایرانی ـ اسلامی، تمرکززدایی در امور فرهنگی و هنری و تقویت ظرفیت‌های مردمی در فرهنگ، تبادل تجربه‌ها و دانش بومی در میان شهر‌های مختلف ایران، توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر و کمک به بهبود کسب و کار‌های فرهنگی هنری و صنایع خلاق و در مجموع تکیه براقتصاد درون زا مهمترین رویکرد‌های طرح مذکور به شما می‌آید.
او  تصریح کرد: اجرای این طرح مبتنی بر توسعه محلی، اجتماعی‌محور و مبتنی بر برنامه‌ریزی مشارکتی است. برنامه‌ریزی مشارکتی ناظر بر این است که گروه‌ها و افراد ذینفع در فرایند برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌ها مشارکت داشته باشند.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان نیز با اشاره به اینکه این کارگاه یک روزه از ساعت ۸ صبح شنبه بیست و پنجم آبان ماه در سالن کنفرانس این اداره کل آغاز می‌شود، ابراز داشت: مدرسان اعزامی از سوی معاونت هنری به  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این کارگاه زوایای مختلف این طرح را برای شرکت کنندگان تشریح می‌کنند تا زمینه اجرا آن در استان فراهم گردد.
فرید رحمتی در پایان خاطر نشان ساخت: روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، روسای انجمن‌های فرهنگی و هنری استانی، نمایندگان شهرداری‌های استان، موسسات قرآن و عترت، طراحان مد و لباس، کانون‌های آیینی و سنتی، سینمای جوان و خانه مستند استان در این کارگاه شرکت خواهند داشت.

انتهای پیام/ب

برگزاری کارگاه آموزشی "شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر" در خرم آباد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.