مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در آیین اختتامیه سی و یکمین جشنواره تئاتر استان لرستان که در الیگودرز برگزار شد، با اشاره به اینکه تئاتر هنر زندگی است، بیان داشت: هنر تئاتر نازیبایی‌های اجتماعی، اخلاقی و تربیتی در جامعه را اصلاح می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در آیین اختتامیه سی و یکمین جشنواره تئاتر استان لرستان که عصر بیست و سوم آبان ماه در الیگودرز برگزار شد، با اشاره به اینکه تئاتر هنر زندگی است، بیان داشت: هنر تئاتر نازیبایی‌های اجتماعی، اخلاقی و تربیتی در جامعه را اصلاح می‌کند.
احمد حسین فتایی ضمن تبریک سالروز ولادت با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، گفت: تقارن این میلاد بزرگ با اجرای جشنواره تئاتر استان لرستان را به فال نیک می‌گیریم، زیرا تئاتر آیینی‌ترین هنر جهان است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با تاکید بر اینکه در تئاتر خلوص وجود دارد، تصریح کرد: تئاتر مادر تمام هنرهاست، زیرا تمامی رشته‌های هنری را در خود دارد و همین موضوع تئاتر را به یک رسانه قدرتمند برای انتقال اصل و اصالت مبدل ساخته که به چرایی و چگونگی شکل‌گیری پدیده‌ها در لایه‌های سطحی و عمیقی می‌پردازد.

او در ادامه با اشاره به اینکه در لرستان ۳۱ گروه نمایشی ثبت شده، ۶ سالن و ۷ پلاتو وجود دارد، افزود: لرستان دارای پیشینه‌ی تاریخی روشنی در هنر تئاتر است و اساتیدی همچون حسین شیدایی، مصطفی عبداللهی، مسعود رایگان، منصور کبیر، نصرت اله مسعودی و زنده یاد خوانساری در دامن این استان رشد یافته و فعالیت خود را در این دیار آغاز کرده اند.

فتایی سپس با تاکید بر جنبه آموزش در رشد و تعالی هنر تئاتر در لرستان، اظهار داشت: انتظار داریم مرکز هنر‌های نمایشی کشور در زمینه‌ی آموزش‌های تخصصی تئاتر، نگاه ویژه‌ای به استان لرستان داشته باشد.

انتهای پیام/ب

تئاتر اصلاح گر نازیبایی‌های اجتماعی در جامعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.