سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بختیار در نطق میان دستور:

دولت آیین‌نامه طرح توسعه صنایع پایین دستی نفت را تصویب کند

نماینده گلپایگان گفت: طرح توسعه صنایع پایین دستی نفت به میزان ۲ میلیون بشکه با سرمایه مردمی از طریق بازار بورس نقدینگی را به سمت اتمام طرح‌های نیمه تمام و... سوق می‌دهد و دولت باید سریعتر آیین‌نامه‌اش را تصویب کند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی بختیار عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در نطق امروز خود با تبریک میلاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع) گفت: پیامبر اکرم (ص)در عصر جاهلیت مبعوث شد و تحول بزرگی را در بشریت ایجاد کرد، ایشان واجد ویژگی‌های اخلاقی چون امانت‌داری، راستگویی، صداقت و درستکاری و همچنین ویژگی‌ها و منش سیاسی و اجتماعی است.

او ادامه داد: جذب حداکثری و دفع حداقلی از ویژگی‌های پیامبر اکرم(ص) بود و همه افکار و اندیشه‌ها و سلیقه‌های متفاوت و متضاد را زیر یک پرچم تجمیع کرد،  وحدت، رفاقت و انسجام بینشان به وجود آورد. به فرمان الهی همه سلیقه‌ها را به سمت اشداء علی الکفار رحماء بینهم سوق داد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی افزود: شیوه آن حضرت الگویی برای نمایندگان، کارگزاران و مسئولان امروز است تا به وسیله آن مسائلی، چون سیاست داخلی و خارجی، اقتصاد و سایر مسائل کشور را حل کنند.

بختیار خطاب به نمایندگان گفت: پیروزی‌های انقلاب اسلامی، رشادت‌های مردم در دفاع مقدس و همچنین مقابله با تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان همگی در سایه اعتماد و اطمینان مردم به وجود آمد که سبب همدلی و یکپارچگی شد؛ در غیر این صورت تفرقه و اختلاف هر بنیانی را سرنگون خواهد کرد.

او گفت: باتوجه به اینکه در هنگام سخنرانی روز گذشته رئیس جمهور عده‌ای معدود در یزد ایجاد اختلال کردند، این امر را محکوم می‌کنیم چرا که ریاست جمهور مقام دوم کشور و دارای مسئولیت‌های خطیر است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی ادامه داد: باتوجه به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر عدم انجام حرکت‌های خودسرانه و بر هم زننده از وزارت کشور و نهاد‌های قضایی و امنیتی و انتظامی خواستار رسیدگی جدی هستیم.

بختیار اظهار کرد: ضمن احترام به تمامی جریان‌های سیاسی و صاحب منصبان بازنگری در سیاست‌ها و اقدامات خود و مجموعه تحت امرشان را به نحوی که منجر به تقویت روحیه و وحدت ملی شود خواستاریم.

او تأکید کرد: با دشمن تراشی و دفع حداکثری و اعمال سلیقه بی‌پایه و اساس جامعه با بحران بیشتری روبه رو خواهد شد که به صلاح نظام انقلاب نخواهد بود؛ همچنین این امر دشمنان را شاد خواهد کرد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی گفت: نفی هرگونه سلطه‌گری، ستمگری و سلطه‌پذیری در بند ج اصل ۲ قانون اساسی مورد تاکید قرار گرفته است؛ دولت روسیه الان و اتحاد جماهیر شوروی در گذشته دارای چنین سیاست‌های استعماری بوده است، اما زمانی که دست از استعمار و استثمار برداشت، این منع برای ارتباط با آن‌ها برداشته شد.

بختیار افزود: اگر آمریکا سیاست‌های استعماری‌اش را تغییر دهد و سلطه‌گری، قلدری و زورگویی را کنار بگذارد، خود را قیم جهان ندانند و به تعهداتشان در عرصه بین‌المللی پایبند باشند و البته جبران مافات نمایند، جمهوری اسلامی رفتار دیگری با آن‌ها خواهد داشت.

او درباره موانع قابل حذف مقابل رونق اقتصادی، گفت: با اندکی سعه صدر و همکاری دولت و مجلس می‌توان راه راه هموار نمود؛ مانع مقابل تولید در کشور مثال صیادی است که در ساحل نشسته و نگران صید ماهی در محدوده خودش است، غافل از آنکه دریای بی‌کران سرشار از ذخایری است که می‌تواند میلیون‌ها صیاد و غیر صیاد را روزی دهد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی ادامه داد: رسالت نمایندگان مجلس این است که راهکار برون رفت از شرایط کنونی را بیابیم و برای تحریم نفت و تأمین منابع جایگزین و همچنین هدایت سرمایه‌های مردم به سمت بخش مولد راه‌حل‌هایی جستجو کنیم؛ تحریم نفت و بنزین و بسیاری از کالا‌های استراتژیک در دوره‌های گذشته نقطه اتکای آمریکا برای از پای درآوردن ملت ایران بوده که امروز با همکاری دولت و مجلس تحریم بنزین و کالا‌های استراتژیک مسئله‌ای برای کشور نیست.

بختیار افزود: وابستگی کشور به درآمد‌های نفتی موجب ایجاد تنگناهایی می‌شود، تحریم نفت نیز راهکار‌هایی دارد؛ طرح توسعه صنایع پایین دستی نفت به میزان ۲ میلیون بشکه با سرمایه مردمی از طریق بازار بورس نقدینگی را به سمت اتمام طرح‌های نیمه تمام، بهینه‌سازی، ارتقا و ایجاد پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌ها که شما نمایندگان تصویب نمودید، یکی از راهکار‌های مناسب است.

او یادآور شد: دولت باید هر چه سریعتر آیین‌نامه موضوع مذکور را تصویب کرده و اجرایی نماید به این طریق و با این مدل مالی توسعه یافته نقدینگی غیر مولد به سمت بخش مولد کشور می‌رود.

نماینده مردم گلپایگان گفت: امروز توجه به گردشگری در همه ابعاد علمی، فرهنگی، درمانی، مذهبی، ورزشی و کشاورزی و دامداری در حال رشد است که کشور‌های مختلف به سمت تأمین منابع مالی به این طریق رفته‌اند؛ قریب به ۵۰ درصد تولید ناخالص ملی از این طریق است، اما کشور برای بهبود زیرساخت‌های گردشگری چه اقدامی صورت داده است؟ چه استاندارد‌هایی قرار داده‌ایم و با بنا‌های تاریخی چگونه برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.