نماینده مردم نایین، خور و بیابانک گفت: چرا نمی‌توانیم برخی از ابعاد برنامه ششم توسعه که یک سند بالادستی و منطبق با قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام است با گذشت حدود ۳ سال عملیاتی کنیم.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عباسعلی پوربافرانی نماینده مردم نایین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور صحن علنی امروز ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) و گرامیداشت حضور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان، اظهار کرد: امروز در شرایطی که مردم با مسائل و مشکلات موجود به صورت همه‌جانبه در صحنه‌های مختلف حضور دارند، وظیفه مجلس، دولت و سایر نهاد‌ها در حمایت از مردم سنگین‌تر است.

او ادامه داد: چرا باید در بسیاری از موارد مردم را امیدوار کنیم در اجرا با مشکل مواجه شویم؛ چرا نمی‌توانیم برخی از ابعاد برنامه ششم توسعه که یک سند بالادستی و منطبق با قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام است با گذشت حدود ۳ سال عملیاتی کنیم.

پوربافرانی با تاکید بر اینکه نظارت مجلس یک وظیفه مهم و حساس است، گفت: این موضوع با هیچ گزینه‌ای قابل انکار نیست؛ امروز اگر بخواهم درباره مشکلات مردم‌مان سخن بگویم، مثنوی هفتاد من کاغذی که در اثر بی‌تدبیری‌ها ایجاد شده است.


بیشتر بخوانید: برخورداری از یارانه‌ها بر اساس نیاز نیست


نماینده مردم نایین، خور و بیابانک با بیان مشکلاتی از حوزه‌های انتخابیه خود، اظهار کرد: راه‌های مواصلاتی این حوزه انتخابیه به عنوان مسیر ترانزیتی کشور نیازمند توجه ویژه است.

او در ادامه مشکلات جوانان درباره نبود مسکن را یادآور شد و تذکر داد: مسئولان باید تمرکز امکانات را مرکز استان‌ها و نزدیکی آنجا را که جز خسارت چیزی به همراه ندارد، رفع و رجوع کند.

پوربافرانی گفت: بندر خشک باید در ناحیه خور و بیابانک که یک سوم مساحت استان را در بر دارد ایجاد شود، چرا توجه ویژه فقط به شاخص‌های جمعیت در اختصاص اعتبارات است.

او تاکید کرد: در حالی که مردم حدود یکسال است، با تکمیل شبکه‌های داخلی گاز در شهر‌های انارک و چند روستای دیگر منتظر اتصال شبکه به ایستگاه‌های CNG هستند، فصل سرما فرا رسیده و جمعیت حاضر در منطقه را با مشکل مواجه کرده است.

نماینده مردم نایین، خور و بیابانک با یادآوری اینکه بروکراسی‌های غیر ضرور چنین مشکلاتی را ایجاد کرده است، گفت: آقای زنگنه دستور فرمایید تا پیش از افزایش سرما از شبکه گاز خانگی بهره‌مند شوند.

او در ادامه به مشکلات فرهنگیان پرداخت و اظهار کرد: معلمانی که با انواع مریضی‌ها و مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند، آیا مشمول مصوبه ماده ۳۰ قانون برنامه ششم نمی‌شوند؟ دولت مکلف است تا در نظام پرداخت رفع تبعیض کرده و دریافت‌ها، پرداخت‌های شاغلین و بازنشستگان را متناسب‌سازی کند.

پوربافرانی افزود: چرا در دریافتی‌ها و دادن امکانات تفاوت‌های فاحش وجود دارد، این موضوع خلاف قانون مدیریت خدمات کشوری است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: فرهنگیان گروه بزرگی از جامعه هستند و نظام رتبه‌بندی معلمان، تأمین نیروی انسانی از موضوعاتی است که باید به آن رسیدگی شود.

نماینده مردم نایین، خور و بیابانک با بیان مشکلاتی از اجرای قانون برنامه ششم توسعه ادامه داد: پرداخت حقوق مستمری بگیران با تأخیر و کمبود همراه است و همچنین فاصله بین سود تسهیلات و سود سپرده به بهانه‌های مختلف کم نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار