سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور ۴۰ شرکت فعال دنیا در جایزه مصطفی (ص)

صفاری‌نیا گفت: ۴۰ شرکت فعال در زمینه زیست بوم علم و فناوری از ۱۵ کشور در کنار مراسم جایزه مصطفی(ص) حضور خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مهناز ملانظری دبیر علمی کمیته بانوان و علم و فناوری در مراسم آغاز سومین هفته جایزه مصطفی (ص) که در سالن همایش‌های دانشگاه الزهرا برگزار شد، گفت: یکی از ثمرات علم و فناوری ایجاد فضای مناسب برای مباحث و گفتمان‌های علمی میان مراکز تحقیقاتی جهان است،

او ادامه داد: علم و دانش در ده‌ها آیه قرآن کریم و روایت‌های فراوانی از ائمه معصومین(ع) ذکر شده است و خداوند همواره انسان را به تعلیم و تعلم دعوت کرده است.

ملانظری افزود: باید به فکر توسعه علمی و مشارکت با جهان باشیم تا همواره مسیر پیشرفت را طی کنیم.

او با بیان این که مقام معظم رهبری بار‌ها بر اهمیت علم و دانش و نقش آن در اقتدار ملی تأکید کرده‌اند، گفت: در سال‌های اخیر نهاد‌های سیاست گذاری تلاش کرده‌اند که زمینه توسعه علم و فناوری را فراهم کنند.

رئیس دانشگاه الزهرا گفت: از اوایل دهه ۷۰ شاهد دیپلماسی علمی بوده ایم و باید به این نکته توجه داشته باشیم که علم، زبان بین المللی است و باید از تعصب فاصله داشته باشد.

او افزود: شبکه‌های همکاری علمی و فناوری با کمک دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی باید تشکیل شود و این رویداد بزرگ که امروز شاهد افتتاح آن در دانشگاه الزهرا هستیم بستری را فراهم می‌کند که افراد برجسته در عرصه‌ها و رشته‌های مختلف علمی به گفت‌وگو بپردازند.

مهدی صفاری‌نیا دبیر شورای سیاست‌گذاری بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) در آیین سومین دوره اعطای جایزه مصطفی(ص) گفت: بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) بر پایه نمایش آشکارترین مسیر عزت و قدرت ملت‌ها با پشتیبانه تمدن غنی که در طول ۶ قرن با تکیه بر دانایی و علوم و فنون به دستان خوارزمی‌ها، رازی‌ها و بیرونی‌ها پرورش داده و زمینه‌ساز توسعه تمدن‌های جدید تأسیس شده است.

او ادامه داد: این بنیاد مأموریت خود را بر پایه هم‌افزایی و اهمیت نقش‌آفرینان زیست بوم علم و فناوری و نوآوری در تحقق تمدن نوین اسلام تأسیس کرده و محور سنجش در این زمینه شبکه‌سازی، ظرفیت‌سازی و گفتمان سازی در خدمت جامعه اسلامی است که موجب اعتبار بخشی و بومی سازی مفاخر از علم و فناوری و تصویر‌سازی جهانی از جهان اسلام به عنوان تمدن پیشرو در عرصه علم و فناوری دبیرخانه جایزه علم و فناوری مصطفی(ص) است.

صفاری‌نیا گفت: این دبیرخانه از دانشمندان برجسته بار دیگر در روز دوشنبه ۲۰ آبان در جمع سرآمدان و نخبگان علمی جهان اسلامی تقدیر می‌کند. در این جشنواره در کنار تقدیر از برجستگان جایزه مصطفی از برگزیدگان مقیم کشور‌های اسلامی هم تجلیل خواهد شد.

دبیر شورای سیاست‌گذاری بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) بیان کرد: بنیاد مصطفی(ص) به منظور بهره‌برداری مؤثر از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های پراکنده جهان اسلام در راستای پیشرفت کشور‌های اسلامی نسبت به ایجاد شبکه از فعالیت‌های زیست بوم علم و فناوری و نوآوری همت دانسته که بخشی از آن در قالب ششمین نشست تبادلات تجربیات علم و فناوری دانشگاه و با همکاری ۱۴ دانشگاه در مرکز تحقیقاتی و چهارمین نشست آشنایی با صنایع و دستاورد‌های جهان اسلام با تمرکز بر حوزه‌های سلامت، آب و انرژی در بخش‌های نمایشگاهی است.

او گفت: ۴۰ شرکت فعال در زمینه زیست بوم علم و فناوری از ۱۵ کشور در کنار مراسم جایزه مصطفی(ص) حضور خواهند داشت.

صفاری نیا افزود: حضور نزدیک به ۱۰۰ دانشمند برجسته از ۳۲ کشور شامل سیاست‌گذاران علم و فناوری مدیران مراکز آموزشی و پژوهشی و نهاد‌های تسهیل گر دانشمندان برجسته و جوان را شاهد خواهیم بود که ثمره ۶ سال تلاش بی‌وقفه بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.