سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نواخته شدن زنگ استکبار ستیزی در مدارس خراسان جنوبی + تصاویر

زنگ استکبار ستیزی در مدارس خراسان جنوبی به مناسبت ۱۳ ابان ماه نواخته شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، روز ۱۳ آبان که در تقویم به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده، یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران یعنی تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، شهادت و زخمی شدن تعدادی از دانش‌آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ است.

تسخیر سفارت آمریکا در ایران در سال ۱۳۵۸ در حالی رخ داد که تنها ۹ ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌گذشت؛ دانشجویان پیرو خط امام با حمله به سفارت آمریکا در خیابان تخت جمشید سابق که بعد‌ها طالقانی نام گرفت آن را تصرف کردند.

تصرف سفارت آمریکا در تهران و به گروگان گرفتن ۶۶ دیپلمات آمریکایی که از ۱۳ آبان ۱۳۵۸ تا ۳۰ دی ۱۳۵۹ ادامه داشت با پذیرش قرارداد الجزایر از سوی دولت‌های ایران و آمریکا به پایان رسید و سرانجام گروگان‌های آمریکایی در بند دانشجویان آزاد شدند.

در جریان اشغال سفارت، کارمندان سفارت تلاش کردند مدارک و اطلاعات محرمانه را از بین ببرند، اما دانشجویان پیرو خط امام توانستند بخش اعظمی از این اطلاعات را بازیافت کرده و حدود ۷۰ سند محرمانه که نشان دهنده خباثت‌های دولت آمریکا علیه ملت ایران و فعالیت‌های مخفی سازمان اطلاعاتی آمریکا در ایران بود را فاش کنند، امام خمینی (ره) از این اقدام دانشجویان به عنوان انقلاب دوم یاد کردند.

به مناسبت روز یوم الله۱۳ آبان ماه زنگ استکبار ستیزی در مدارس خراسان جنوبی نواخته شد و این مراسم و راهپیمایی۱۳ آبان روز ملّی مبارزه با استکبار جهانی تا دقایقی دیگر با حضور اقشار مختلف مردم بویژه دانش آموزان و دانشجویان در ۳0 نقطه خراسان جنوبی برگزار می شود.

شعار سراسری امسال این مراسم " استکبارستیزی و مقاومت اسلامی ، سرآغاز افول و فروپاشی آمریکا " تعیین شده است .

 

انتهای پیام / ط آ

برگزاری مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان ماه

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.