سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش و پرورش و بهزیستی باغملک، ۲ تفاهم نامه امضاکردند

مدیر آموزش و پرورش باغملک گفت: با هدف غنی سازی آموزش‌ها و مهارت‌های زندگی برای دانش آموزان ۲ تفاهم نامه بین این اداره و بهزیستی شهرستان به امضا رسید.

ناصر منگشتی مدیر آموزش و پرورش باغملک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به اهمیت افزایش آگاهی‌های دانش آموزان در زمینه معلولیت‌های جسمی حرکتی گفت: سلامت فقط به معنای نبودن بیماری نیست بلکه عبارت از آسایش و خوب بودن کامل جسمی، روانی و عاطفی است.

او افزود: یکی از عواملی که سلامت انسان‌ها را به چالش می‌کشد معلولیت‌های جسمی و حرکتی است که در همه سنین و با انواع علت‌ها می‌توانند برای افراد جامعه ایجاد شوند.

منگشتی بیان داشت: در اولین گام پیشگیری از ایجاد معلولیت‌های جسمی در همکاری با اداره بهزیستی باغملک برای دانش آموزان مقطع متوسطه دوم، طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت‌ها در مدارس منتخب به اجرا در می‌آید.

دبیر شورای آموزش و پرورش باغملک تصریح کرد: برگزاری جلسات آموزشی ویژه دانش آموزان و والدین با موضوعات سلامت دستگاه عضلانی، اسکلتی، سلامت بینایی و شنوایی در نوجوانان و ژنتیک و مشاوره ژنتیک از جمله تعهدات آموزش و پرورش در این تفاهم نامه است.

این مقام مسئول همچنین با اشاره با تفاهم نامه دوم منعقد شده با اداره بهزیستی ادامه داد: به منظور شناسایی و ساماندهی دانش آموزان دارای شرایط خاص، اورژانس اجتماعی بهزیستی در همکاری مستقیم با مدیران مدارس متعهد شد تا ضمن حضور در آموزشگاه ها، نسبت به شناسایی و رفع مشکلات حقوقی_قضایی، خانوادگی و موارد مربوط به کودک آزاری و شیوه‌های فرزند پروری را برای دانش آموزان و اولیای آن‌ها تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری کند.

او گفت: فعالیت‌های نهاد آموزش و پرورش به عنوان مهم‌ترین رکن توسعه جامعه بسیار گسترده و مهم است و حضور نیرو‌های متخصص و دلسوز بهزیستی در همکاری با متولیان پرورش و آموزش دانش آموزان نقش بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد محیطی امن برای آینده سازان ایران اسلامی دارد.

انتهای پیام/م

همکاری آموزش و پرورش و فنی و حرفه ای باغملک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.